نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵

مسدود شدن حساب بیش از یک میلیون کاربر متقلب بازی Lost Ark

شرکت Smilegate اخیرا حساب بیش از یک میلیون بازیکن متقلب را به‌دلیل استفاده از ربات در بازی Lost Ark مسدود کرد.

مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، تیم سازنده‌ی Lost Ark اعلام کرد که در تاریخ ۴ مارس (۱۳ اسفند) بیش از یک میلیون حساب غیرقانونی را به‌دلیل استفاده از ربات‌ها برای همیشه از بازی مسدود کرده است. این خبر ازطریق انتشار یک پست در بلاگ بازی به اطلاع بازیکن‌ها رسید. شرکت Smilegate در این پست گفت که می‌داند استفاده از ربات‌ها از زمان عرضه‌ی بازی یک مشکل بزرگ به‌حساب می‌آید و تیم توسعه‌دهنده با تمام قوا مشغول کار روی ساخت ابزارها و روش‌های موثری برای شناسایی و حذف ربات‌ها بوده است. اکنون تلاش‌های فراوان آن‌ها در این زمینه به ثمر نشسته است.

توسعه‌دهنده‌ی بازی Lost Ark در این‌باره اظهار داشت: «اولویت اصلی ما ارائه‌ی یک تجربه‌ی گیم‌پلی منصفانه و سرگرم‌کننده به بازیکن‌ها است. با اینکه می‌خواهیم با این موج ممنوعیت تأثیر گسترده‌ای روی بازی بگذاریم، اما به‌خوبی می‌دانیم که باید کارهای بیشتری انجام شود. ما می‌خواهیم بازیکن‌ها بدانند که موج ممنوعیت اخیر تنها اولین گام در این روند فعال و مداوم خواهد بود. ما در آینده به کار خود برای شناسایی و از بین بردن رفتارهای آزاردهنده، تقلب و استفاده از ربات در بازی Lost Ark در مقیاس مناسب ادامه خواهیم داد که شامل گسترش ابزارهای ضدتقلب، بهبود روش‌های شناسایی ربات و مسدود کردن بیشتر حساب کاربران خاطی به‌طور پی‌درپی می‌شود».

تیم توسعه‌دهنده خاطر نشان می‌کند که امکان مسدود شدن گروه کوچکی از بازیکن‌ها به‌علت شناسایی اشتباه آن‌ها به‌عنوان ربات نیز وجود دارد. کاربرانی که به‌هیچ‌وجه از ربات استفاده نکرده بودند، اما حساب آن‌ها به اشتباه مسدود شده است، می‌توانند با ارسال یک یادداشت به سایت پشتیبانی Lost Ark نسبت‌به این تصمیم اعتراض کنند. این خبر به‌دنبال رونمایی از به‌روزرسانی ماه مارس لاست آرک منتشر شد که محتوای پایان بازی و داستانی تازه را برای آن به ارمغان می‌آورد. با اینکه Lost Ark به‌تازگی در دسترس کاربران آمریکای شمالی قرار گرفت، اما این بازی در سال ۲۰۱۹ در کره‌ی جنوبی عرضه شد. محتوای زیادی در نسخه‌ی کره‌ای بازی وجود دارد که هنوز به نسخه‌ی غربی راه نیافته است.

مبارزه با هیولا در بازی Lost Ark

مدتی قبل تعداد بازیکن‌های همزمان Lost Ark از ۱.۳ میلیون نفر عبور کرد و این بازی در زمینه‌ی تعداد بازیکن به دومین بازی محبوب استیم در طول تاریخ تبدیل شد. این بازی پنجمین اثر با یک میلیون بازیکن همزمان استیم در تمام ادوار به‌حساب می‌آید که پس از بازی سایبرپانک 2077، بازی Dota 2، بازی CS:GO و بازی PUBG به چنین رکوردی دست می‌یابد. بازی Lost Ark در ابتدا به‌شکل Early Access در دسترس خریداران Founder's Pack قرار گرفت و سپس با برخی اصلاحات قابل‌توجه در تاریخ ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) رسما عرضه شد تا همه‌ی بازیکن‌ها بتوانند به تجربه‌ی آن بپردازند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده