نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۶

خروج تهیه‌کننده اجرایی Dragon Age 4 از استودیو بایوور

جدیدترین پست در بلاگ رسمی استودیو بایوور ضمن انتشار گزارشی جدید از روند تولید Dragon Age 4، خبر خروج تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی از این تیم را اعلام کرد.

در جریان تازه‌ترین اخبار بازی، استودیو بایوور با نشر گزارشی جدید در بلاگ رسمی خود علاوه‌بر توضیح درباره‌ی پیشرفت تولید بازی Dragon Age 4 از خروج تهیه‌کننده‌ی اجرایی این اثر یعنی کریستین دیلی (Christian Dailey) خبر داد. در وبسایت رسمی بایوور پیرامون این موضوع چنین می‌خوانیم:

«همان‌طور که به‌سفرمان در تولید دراگون ایج 4 ادامه می‌دهیم، می‌خواهیم از صمیم قلب با کریستین دیلی وداع کنیم. کریستین از سال ۲۰۱۸ با ما همراه شد. او روی بازی‌ها و نحوه‌ی مدیریت تیم بایوور تاثیر بزرگی گذاشت و اخیرا در جریان تولید دراگون ایج 4، در قامت تهیه‌کننده‌ی اجرایی این پروژه به ما کمک کرد. صنعت بازی همیشه درحال تحول است و گاهی اوقات، افراد دوست دارند تا موارد جدید را امتحان کنند. ما این موضوع را درک می‌کنیم و دل‌مان برای کریستین تنگ خواهد شد؛ چه به‌عنوان یک دوست و چه به‌عنوان یک همکار».

یکی از شخصیت های اصلی Dragon Age 4

دیلی طی سال‌های اخیر به‌عنوان گرداننده‌ی شعبه‌ی آستین تیم Biowere روی بازی‌هایی مثل دراگون ایج و Anthem کار کرده بود. در جریان چند سال اخیر، شخصیت‌های پرتعداد و برجسته‌ای از تیم بایوور جدا شده‌اند؛ این روند از سال ۲۰۲۰ با خروج کیسی هادسن آغاز شد که رهبر پروژه‌های سری Mass Effect و مدیر تیم بایوور به‌شمار می‌آمد.

پس از او نوبت به مارک دارا (Mark Darrah) رسید که به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی روی بازی‌های سری دراگون ایج کار می‌کرد. خروج وی در سال ۲۰۲۱ میلادی هم‌معنی با فعالیت کریستین دیلی در پست تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی دراگون ایج 4 بود. خروج متیو گولدمن (Matthew Goldman) از این تیم در سال ۲۰۲۱ نیز یکی دیگر از تحولات پر سروصدا در بایوور به شمار می‌رفت. چرا که گولدمن به‌عنوان کارگردان خلاق ارشد مجموعه‌ی Dragon Age استودیو بایوور را همراهی می‌کرد.

کریستین دیلی با نشر یک توییت علاوه‌بر تایید خبر جدایی از استودیو بایوور اعلام کرد که بازی دراگون ایج 4 در دست اشخاصی توانمند قرار دارد و برای تجربه‌ی این اثر ابراز هیجان کرد: «سلام دوستان. خواستم خبر خروجم از شرکت بایوور را اعلام کنم. نسخه‌ی بعدی از بازی دراگون ایج در دست اشخاصی توانمند است. منتظرم تا به‌عنوان یک طرفدار، سازندگان بازی را تشویق و بازی را تجربه کنم. لطفا دوستانم را در این سفر بزرگ همراهی کنید. خطاب به خانواده‌ی Anthem و Dragon Age می‌گویم که شما را دوست دارم».

طبق اعلامیه‌های استودیو بایوور، روند تولید هر دو بازی دراگون ایج 4 و مس افکت جدید طبق برنامه‌های این تیم جلو می‌رود. در این بین گزارش جدید تام هندرسون، خبرنگار مطرح صنعت بازی از پایین بودن احتمال عرضه‌ی دراگون ایج 4 در سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهد. با این وجود و با استناد به گزارش‌های تیم بایوور، احتمالا در سال جاری میلادی اخباری مهم از این دو بازی با هواداران به‌اشتراک گذاشته می‌شود.


منبع PSLS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده