نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۹

گیب نیوئل از دلیل ممنوعیت استفاده از NFT در استیم می‌گوید

با اعلام گیب نیوئل، استفاده از NFT روی پلتفرم استیم به‌دلیل ترویج برخی رفتارهای هنجارشکن و امکان کلاه‌برداری و فریب کاربران خارج از کنترل سیستم نظارتی، ممنوع است.

شرکت ولو مدتی پیش اعلام کرد که با استفاده از NFT و ارزهای دیجیتال در پلتفرم استیم مخالف است و جلوی این اقدامات را خواهد گرفت. همچنین این شرکت اعلام کرد بازی‌هایی که از فناوری‌های بلاک‌چین استفاده کنند، مسدود خواهند شد. در همین راستا اخیرا گیب نیوئل، رئیس و بنیان‌گذار ولو، اخیرا به بیان مطالبی درباره‌ی موضع ولو در مقابل NFT پرداخته است. به عقیده‌ی او نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و افراد فاسدی که در پشت صحنه‌ی مدیریت این بازار قرار دارند، از دلایل مخالفت ولو با حضور NFT روی پلتفرم استیم به شمار می‌آید.

نیوئل در مصاحبه‌ی اخیر خود با مجله‌ی Rock Paper Shotgun بر لزوم جدا کردن فناوری NFT از مدیران شروری که پشت آن هستند، تاکید کرد. به عقیده‌ی نیوئل مفاهیمی مثل ثروت دیجیتال و جهان‌های مشترک در ذات خود مفید هستند اما حضور گردانندگان بدی که در بازار NFT فعالیت دارد، تمامی موارد مثبت بالقوه‌ی این تکنولوژی جدید را ضایع کرده است. رئیس ولو در این‌باره افزود: «افرادی که در این فضای جدید فعالیت دارند، درگیر اقدامات مجرمانه و رفتارهای بسیار ترسناکی شده‌اند؛ بنابراین [مخالفت من] بیشتر به گردانندگان این بازار مربوط می‌شود و به اصل این فناوری زیربنایی ارتباط ندارد».

گیب نیوئل رئیس شرکت ولو

(گیب نیوئل رئیس شرکت ولو)

در ادامه گیب توضیح داد که گردانندگان بازار ارزهای دیجیتالی از آن دسته افرادی نیستند که ولو تمایل به معامله با آن‌ها داشته باشد. از نظر وی، دنیای ثروت‌های مجازی از افرادی پر شده است که به فناوری NFT به‌عنوان فرصتی برای سودجویی از مشتریان یا پولشویی نگاه می‌کنند.

علاوه‌براین موارد، زمانی‌که پلتفرم استیم ارزهای دیجیتال را به‌عنوان راهی برای پرداخت توسط کاربران به رسمیت شناخت، به‌دلیل نوسانات زیاد بازار این ارزها مشکلاتی برای کاربران استیم رخ داد. درواقع کاربران استیم تمایل نداشتند برای خرید محصولات موردنظر و روزمره‌ی خود از ارزهایی با نوسان قیمتی عظیم استفاده کنند. نیوئل در این‌باره توضیح داد: «چرا برای خرید بازی باید در یک روز ۴۹۷ دلار پرداخت کرد و روز دیگر آن را به قیمت ۴۷ سنت خرید؟ اینجا چه خبر است؟ نوسانات در یک پلتفرم تبادل رسانه چیز بدی است».

درنهایت گیب نیوئل اعلام کرد که اکثر تراکنش‌های رمزنگاری شده‌ در استیم تقلبی بوده است. به عقیده وی کلاه‌برداری و تقلب در پرداخت هزینه، موضوعی نیست که بتوان آن را به‌صورت کامل حذف کرد اما انتظار می‌رود که درصد بسیار اندکی از معاملات به این مشکل دچار شوند. به‌گفته‌ی رئیس ولو، نیمی از تراکنش‌های مربوط‌به ارزهای دیجیتال با کلاه‌برداری و تقلب همراه است و به‌نظر می‌رسد این موضوع خارج از کنترل باشد

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی مخالفت نیوئل با استفاده از NFT روی استیم را با زومجی به اشتراک گذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده