نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۴

اعتراض بسیاری از کاربرهای استیم به کیفیت فنی بازی Elden Ring

طبق جدیدترین اخبار بازی به نظر می‌رسد که بسیاری از گیمرها از عملکرد فنی و نحوه‌ی بهینه‌سازی نسخه PC بازی Elden Ring رضایت ندارند و این نارضایتی را در استیم نشان داده‌اند.

بازی Elden Ring چند روز قبل منتشر شد و توانست بازخوردهای بسیار مثبتی را از منتقدین سراسر جهان دریافت کند. بااین‌حال به نظر می‌رسد به رغم تحسین‌های بسیار رسانه‌ها، کاربران پلتفرم پی سی از کیفیت فنی و بهینه‌سازی الدن رینگ رضایت چندانی ندارند.

براساس اطلاعات منتشرشده در صفحه‌ی استیم بازی Elden Ring، حدود ۴۰ درصد از تجربه‌کنندگان جدیدترین ساخته‌ی فرام‌سافتور از عملکرد آن رضایت نداشته‌اند. باتوجه‌به بازخوردهای منفی Elden Ring در استیم می‌توان دریافت که عمده مشکلات آن روی پلتفرم پی سی به کیفیت فنی نامناسب مربوط می‌شود. کاربرها به خاطر رنج بردن از لگ و فریم‌ریت پایین از تجربه‌ی Elden Ring رضایت ندارند و معتقد هستند حتی با داشتن یک سیستم بالارده و تغییر برخی تنظیمات گرافیکی نیز نمی‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

نبرد میکوئلا و ژنرال راد در Elden Ring

یکی از کاربران استیم که حدود سه ساعت به تجربه‌ی الدن رینگ پرداخت، در مورد عملکرد این بازی می‌گوید که حتی در اجرای بازی با رزولوشن 1080P به‌صورت ۶۰ فریم بر ثانیه هم مشکل دارد؛ با اینکه از کارت گرافیک GeForce RTX 3080 استفاده می‌کند. وی به کمبودهای فنی دیگر بازی Elden Ring هم اشاره کرد: «لگ شدید و افت فریم‌ریت تا حوالی ۲۰ فریم بر ثانیه. چهار مرتبه کرش کردن بازی در طول دو ساعت از تجربه. بالاتر نرفتن فریم‌ریت از ۶۰ فریم بر ثانیه. عدم پشتیبانی از مانیتورهای فوق عریض».

همچنین کاربر دیگری در واکنش به عملکرد فنی نامناسب الدن رینگ روی پی سی نوشت: «با وجود استفاده از سیستم قوی‌تر نسبت به سیستم پیشنهادی، مشکلات مربوط‌به لگ وجود دارد. عدم پشتیبانی از مانیتور فوق عریض و بالاتر نرفتن فریم‌ریت از ۶۰ فریم بر ثانیه! الان در سال ۲۰۲۲ هستیم و فرام‌سافتور برای پنجمین بار اشتباهات همیشگی را مرتکب شده است».

براساس تجربه‌ی این افراد به نظر می‌رسد نسخه‌ی پی سی بازی Elden Ring به رغم دریافت بازخوردهای مثبت از منتقدان و کسب موفقیت جهانی، از نظر عملکرد فنی و بهینه‌سازی فاصله‌ی زیادی از سطح ایده‌آل دارد. نظر شما درباره‌ی عملکرد نسخه‌ی پی سی بازی الدن رینگ چیست؟ آیا تاکنون موفق به تجربه‌ی این بازی شده‌اید؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده