نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹

مدیرعامل EA: اسم FIFA مانع پیشرفت بازی ما است

به‌گفته‌ی مدیرعامل EA، مجوز رسمی FIFA تاکنون بارها مانع پیشرفت بازی فوتبالی این شرکت شد و ارزش واقعی آن در سال‌هایی که جام جهانی برگزار نمی‌شود، تنها در حد چهار حرف انگلیسی روی کاور بازی است.

در سال گذشته شاهد انتشار گزارش‌هایی بودیم که می‌گفتند شرکت الکترونیک آرتز و فدراسیون بین‌المللی فوتبال یعنی FIFA بر سر مجوز استفاده از نام فیفا برای مجموعه‌ی فوتبالی EA به مشکل خورده‌اند. آن اخبار بازی می‌گفتند احتمالا در آینده نام این مجموعه‌ی قدیمی و پرطرفدار تغییر خواهد کرد. در همین راستا اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز در جریان یک جلسه‌ی داخلی اعلام کرد که اطلاعات زیادی در مورد جلوگیری مجوز فیفا از پیشرفت‌های این شرکت در زمینه‌ی ساخت بازی فوتبال را در اختیار دارد.

به گزارش رسانه VGC، اندرو ویلسون به بسیاری از کارمندان شرکت الکترونیک آرتز گفته است که ارزش مجوز فیفا در سال‌هایی که جام جهانی برگزار نمی‌شود، تنها به اندازه‌ی چهار حرف روی کاور بازی است. همچنین ویلسون برای کارمندان و تیم توسعه‌ی بازی فوتبالی خود شرح داد که در دیدگاه کلان نه‌تنها ارزش این لایسنس نه‌تنها از هویت اصلی مجموعه بازی فوتبال EA مهم‌تر نیست، بلکه الکترونیک آرتز ممکن است بدون نگه داشتن این مجوز پرهزینه و بسیار محدود‌کننده، عملکرد بسیار بهتری داشته باشد.

نیمار در حال شوت کردن در بازی FIFA 22

ویلسون در این‌باره می‌گوید: «با استدلال من که ممکن است کمی جهت‌دار به نظر برسد، ارزش نام تجاری FIFA به‌عنوان یک بازی ویدئویی بیشتر از یک هیئت حاکمه‌ی فوتبال است. البته این موضوع ممکن است بدیهی به نظر نرسد و ما هم سعی داریم مغرور نباشیم. ما به سختی تلاش کرده‌ایم تا به فیفا بفهمانیم برای آینده به چه مواردی نیاز داریم.

به‌طور اساسی در سال‌هایی که جام جهانی برگزار نمی‌شود، ما از مجوز رسمی فیفا تنها به شکل چهار حرف روی کاور و باکس بازی‌ها استفاده می‌کنیم. البته در حال حاضر بسیاری از بازیکنان نسخه‌ی دیجیتالی بازی را خریداری می‌کنند و دیگر به باکس نسخه‌ی فیزیکی آن توجهی ندارند . شرکت الکترونیک آرتز به‌جای استفاده از این مجوز می‌تواند روی وارد کردن برندهای تجاری بیشتر مثل Nike به بازی فوتبالی خود تمرکز کند. علاوه‌بر این، EA می‌تواند فعالیت‌های خود را فراتر از فوتبال سنتی ۱۱ مقابل ۱۱ و اکوسیستم‌های دیجیتالی فعلی آن گسترش دهد.

بازیکنان از ما درخواست حالت‌های بیشتری برای بازی کردن دارند که چیزی فراتر از سیستم سنتی ۱۱ مقابل ۱۱ و مکانیسم‌های مختلف گیم‌پلی است. من به شما می‌گویم که برای گرفتن تایید مواردی که علاقه به توسعه‌ی آن‌ها داریم، باید با فیفا بجنگیم. زیرا این فدراسیون می‌گوید که مجوز آن‌ها فقط دسته‌های خاصی از فعالیت‌های فوتبالی را پوشش می‌دهد.

بازیکنان همچنین از ما درخواست دارند که در زمینه‌ی اکوسیستم‌های دیجیتال به‌طور گسترده‌تری فعالیت کنیم. بااین‌حال مجوز فیفا ما را از انجام بسیاری کارها منع کرده است. دوباره هم می‌گویم که FIFA تنها یک نام روی جعبه‌ی بازی به حساب می‌آید، اما فدراسیون جهانی فوتبال توانایی ما را برای پیشرفت به سمت زمینه‌هایی که بازیکنان درخواست دارند، منع کرده است».

امباپه در نمایی از گیم پلی بازی FIFA 22

طبق گزارش‌ها FIFA برای ۱۰ سال تمدید مجوز استفاده از نام فیفا مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار را از شرکت الکترونیک آرتز بابت لایسنس طلب کرده است که درواقع دو برابر هزینه‌ای به شمار می‌آید که EA برای مجوزهای قبلی به فدراسیون پرداخت کرد. پس از این گزارش بود که در نوامبر سال گذشته دیوید جکسون، رئیس بخش برندینگ EA روابط این شرکت با فیفا را «آشفته» اعلام کرد.

نظر شما کاربران درباره‌ی پایان روابط EA و فیفا چیست؟ آیا این اقدام روی کیفیت نسخه‌‌های بعدی سری فوتبالی FIFA تاثیر خواهد گذاشت؟ شما می‌توانید نظرات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده