نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸

افشا زمان آغاز مذاکرات مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد

گزارش جدید رسانه CNBC نشان می‌دهد که شرکت مایکروسافت چه زمانی به سرعت مذاکره برای خرید اکتیویژن بلیزارد را شروع کرد.

براساس جدیدترین اخبار بازی و به گزارش رسانه‌ی معتبر CNBC، مایکروسافت تنها چند روز پس از انتشار گزارش بسیار منفی درباره‌ی بابی کوتیک سراغ مذاکره جهت خرید اکتیویژن بلیزارد رفت. در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی بود که رسانه‌ی معروف Wall Street Journal در خبری مفصل به ارائه‌ی گزارشی در مورد وضعیت اخلاقی بسیار بد فضای کاری اکتیویژن بلیزارد پرداخت. آن گزارش فاش کرد که کوتیک در مقام مدیرعامل شرکت، از فضای کاری ناسالم و اتهامات مربوط‌به بدرفتاری با کارکنان اکتیویژن بلیزارد آگاه بوده است.

اولین جلسه میان بابی کوتیک و فیل اسپنسر در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برگزار شد

حال براساس جزئیات یک پرونده‌ی حقوقی که در روز جمعه منتشر شد، CNBC توضیح داد که شرکت مایکروسافت با فرصت‌طلبی خود به سرعت مذاکرات برای خرید را آغاز کرد. چرا که پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال به تیم مدیریت اکتیویژن بلیزارد آسیب زیادی وارد شد و سهام این شرکت بیش از ۱۱ درصد سقوط کرد.

طبق اسناد منتشرشده در پرونده‌ی حقوقی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، اولین جلسه‌ و گفت‌وگو میان بابی کوتیک و فیل اسپنسر در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) رخ داده است. این اتفاق تنها سه روز پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال در مورد بدرفتاری کوتیک با کارمندان زن اکتیویژن بلیزارد، تهدید به قتل دستیار خود در یک پیام صوتی و و مخفی کردن اطلاعات مربوط‌به فرهنگ کاری ناسالم از هیئت مدیره‌ی اکتیویژن رخ داده است.

فیل اسپنسر

(فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت)

در متن پرونده‌ی حقوقی خرید اکتیوژن بلیزارد توسط مایکروسافت آمده است: «در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱، در جریان گفت‌وگو در مورد موضوعی متفاوت بین اسپنسر و کوتیک، آقای اسپنسر علاقه‌ی خود به گفت‌وگو و بررسی موقعیت‌های استراتژیک بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت را مطرح کرد. اسپنسر سپس از کوتیک درخواست کرد که در صورت امکان روز بعد با ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) تماس بگیرد».

طبق گزارش، بابی کوتیک بعد از در میان گذاشتن این گفت‌وگو با هیئت مدیره‌ی اکتیویژن بلیزارد، روز بعد در تاریخ ۲۰ نوامبر با مدیرعامل مایکروسافت تماس گرفت. آقای نادلا در این تماس، تمایل شرکت مایکروسافت به خرید اکتیویژن بلیزارد را اعلام کرد. براساس اطلاعات پرونده‌ی حقوقی، پس از تماس کوتیک با نادلا مذاکرات تا دو ماه ادامه داشت و درنهایت در تاریخ ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) تصمیم نهایی اعلام شد. بااین‌حال بابی کوتیک در همان زمان گفت که تماس‌هایی از چند شرکت دیگر دریافت کرده است. اما درنهایت نام این خریدارهای احتمالی فاش نشد.

همچنین در گزارش CNBC اعلام شد که تنها یک روز پس از ارسال ایمیل‌های داخلی توسط اسپنسر مضمون «لزوم ارزیابی مجدد تمام جنبه‌های رابطه‌ی ایکس باکس با اکتیویژن و انجام اقدامات پیشگیرانه‌ی لازم» باتوجه‌به جزئیات تکان‌دهنده‌ی گزارش منفی منتشرشده، اولین گفت‌و‌گو بین اسپنسر و کوتیک انجام شده است. درواقع به نظر می‌رسد اسپنسر تنها یک روز پس از نشان دادن واکنش منفی نسبت به حواشی پیرامون عملکرد مدیریت اکتیویژن بلیزارد، شروع به مذاکره جهت خرید این مجموعه کرد.

باید توجه داشت که قبل از گزارش مفصل وال استریت، دپارتمان قضایی کالیفرنیا از کوتیک بابت ناتوانی در مدیریت، عدم رسیدگی به اتهامتی همچون رفتار زشت با کارکنان زن و عدم پاسخگویی نسبت به اتهامات اعمال آزار و تبعیض در محیط کاری کارمندان شکایت کرده بود. در پایان شما می‌توانید نظرات خود را در مورد این گزارش منتشرشده با زومجی به اشتراک گذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده