نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۸

گسترش تحقیقات دو گروه بازرسی در پرونده فضای کاری ناسالم اکتیویژن بلیزارد

دو گروه از بازرسان قضایی در حال بررسی اتهامات واردشده به شرکت اکتیویژن بلیزارد در زمینه‌ی رفتار نامناسب با کارکنان هستند و حال به نظر می‌رسد دامنه‌ی تحقیقات خود را بسیار گسترش داده‌اند.

SEC در همکاری با اداره‌ی پلیس لس آنجلس شروع به تحقیق در مورد سوابق بابی کوتیک و ۱۸ نفر دیگر از اعضای فعلی و سابق شرکت اکتیویژن بلیزارد کرده است

به گزارش وال‌استریت جورنال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و دپارتمان نظارت بر اجرای عدالت در مشاغل و مسکن کالیفرنیا (DFEH) در ادامه‌ی تحقیقات خود در زمینه‌ی اتهامات واردشده به شرکت اکتیویژن بلیزارد مبنی بر رفتار غلط با کارکنان در فضای کاری ناسالم، شروع به ارسال احضاریه‌های بیشتری برای افراد مربوط‌به این پرونده کرده‌اند تا از این طریق دامنه‌ی تحقیقات خود را گسترش دهند.

طبق گزارش منتشرشده به نظر می‌رسد که شرکت اکتیویژن بلیزارد با بازرسان کمیسیون SEC همکاری‌های لازم را دارد، اما دربرابر تحقیقات دپارتمان DFEH همچنان از خود مقاومت نشان می‌دهد. سازمان SEC درواقع یک کمیسیون متشکل از افراد دولتی به شمار می‌آید که وظیفه‌ی صیانت از منافع سرمایه‌گذاران و نگه‌داری بازار و تجارت به‌صورت منصفانه، منظم و کارآمد را بر عهده دارد.

حال وال‌استریت جورنال در گزارش خود اظهار داشت که کمیسیون SEC در ادامه‌ی تحقیقاتی که در مورد رفتارهای نادرست و تبعیض در قبال کارکنان اکتیویژن بلیزارد در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد، احضاریه‌های بیشتری را برای مدیران و کارکنان شرکت مذکور ارسال کرده است. SEC پیش از این بارها برای مدیران ارشد اکتیویژن بلیزارد به‌خصوص بابی کوتیک احضاریه فرستاده است و به نظر می‌رسد فرایند تحقیق از این افراد گسترده‌تر از قبل ادامه خواهد داشت.

اعتراض کارکنان اکتیویژن بلیزارد به تبعیض علیه زنان

پس از منتشر شدن اخبار مبنی بر اولین احضاریه‌ی SEC، سخنگوی شرکت اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که با سازمان مربوطه همکاری خواهد کرد و پرونده‌ها و قراردادهایی را که با چند کارمند سابق خود در اختیار دارد، جهت جلو بدرن تحقیقات به این سازمان خواهد سپرد. بااین‌حال اکتیویژن بلیزارد تاکنون در همکاری با دپارتمان DFEH از خود مقاومت نشان داده است. این دپارتمان از اولین آژانس‌های حقوقی به شمار می‌آید که علیه اقدامات شرکت اکتیویژن بلیزارد به تشکیل یک پرونده‌ی قضایی پرداخت.

مطابق با گزارش وال استریت، سازمان SEC علاوه‌بر احضار مدیران و برخی کارکنان اکتیویژن بلیزارد، شروع به تحقیقات از اداره‌ی پلیس لس آنجلس در مورد سوابق بابی کوتیک و ۱۸ نفر دیگر از اعضای فعلی و سابق این شرکت کرده است. در آن سو به نظر می‌رسد دپارتمان DFEH کالیفرنیا در دو زمینه نسبت به اقدامات اکتیویژن بلیزارد شکایت دارد.

یکی از این موارد مربوط‌به محتوای قراردادهای این شرکت با کارمندان زن است که در آن ضوابط و شرایط شغلی تبعیض‌آمیزی در زمینه‌های غرامت، گماشته شدن به کارهای مختلف، ارتقا شغلی، پایان همکاری و اخراج‌های تلافی‌جویانه به چشم می‌خورد. همچنین در مورد تعرض و رفتار بسیار نامناسب با کارمندان زن این شرکت نیز پرونده‌ای از جانب دپارتمان DFEH تشکیل شد و در حال پیگیری است.

بابی کوتیک رئیس Activision Blizzard

(بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد)

باتوجه‌به اینکه شرکت مایکروسافت در حال انجام فرایند لازم جهت نهایی شدن خرید مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد است، شاید نتیجه‌ی این پرونده‌های حقوقی روی تصمیم آن‌ها در برکناری یا ادامه‌ی همکاری با برخی اعضای ارشد این شرکت تاثیر زیادی داشته باشد. چندی پیش برد اسمیت، رئیس مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت با دقت به پرونده‌ی ادعای آزار کارکنان اکتیویژن بلیزارد نظارت خواهد کرد تا در آینده در مورد تیم مدیریت این مجموعه تصمیم لازم را بگیرد.

دپارتمان DFEH در ماه آگست سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که شرکت اکتیویژن بلیزارد علاوه‌بر مخدوش کردن مدارک و اسناد مربوط‌به این پرونده‌ی قضایی، در مأموریت بازرسان برای رسیدگی به پرونده نیز دخالت و سنگ‌اندازی می‌کند. همچنین DFEH اعتقاد دارد که اکتیویژن بلیزارد پس از تشکیل این پرونده قضایی، شروع به اقدامات نامطلوب و تلافی‌جویانه با هدف کاهش حقوق کارکنان خود کرده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی پرونده‌ی حقوقی شرکت اکتیویژن بلیزارد را با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده