نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۸

پشتیبانی از بازی No Man’s Sky همچنان ادامه خواهد داشت

موسس استودیوی هلو گیمز می‌گوید که کار سازندگان بازی با دنیای No Man’s Sky هنوز تمام نشده است.

۶ سال پس از عرضه‌ی محتوای رایگان برای بازی No Man’s Sky، همچنان کار سازندگان بازی در استودیوی Hello Games با دنیای این بازی تمام نشده است. روز گذشته شان موری، موسس استودیو و کارگردان بازی No Man’s Sky در مصاحبه با وب‌سایت IGN گفت که همچنان تعداد بسیار زیادی از ایده‌های بلندپروازانه برای اضافه شدن به بازی باقی‌مانده است و سازندگان استودیو در سال‌های آینده همچنان به رسیدگی به ویژگی‌های پردرخواست بازیکنان ادامه می‌دهند.

به‌گفته موری با انتشار هر به‌روزرسانی جدید، فهرست ایده‌ها و برنامه‌های اعضای استودیو برای محتوای جدید طولانی‌تر می‌شود و هر سیستم و حالت گیم‌پلی جدید، خود هزاران فرصت تازه برای ایجاد بهبودهای بیشتر و ایجاد بالانس برای بازی را ایجاد می‌کند. تجربه تبلیغات پیرامون بازی No Man’s Sky که درنهایت موجب ناامیدی بسیاری از بازیکنان و منتقدان در هنگام عرضه بازی در سال ۲۰۱۶ شد، باعث شده است که هلو گیمز به‌صورت عمومی از برنامه‌های بلندمدت خود برای آینده بازی صحبتی نکند.

تصویر شان موری خالق بازی No Man’s Sky

اما موری می‌گوید که همواره انگیزه‌ی زیادی در میان تمامی اعضای تیم برای توسعه‌ی اکسپنشن‌ها و آپدیت‌های بزرگ وجود دارد و بنابراین ساخت محتوای جدید برای هواداران تا سالیان آینده نیز ادامه خواهد داشت. آپدیت Sentinel که به‌تازگی به‌صورت رایگان برای تمامی دارندگان بازی منتشر شده است، نوزدهمین به‌روزرسانی بزرگ محتوایی و ۱۳۶امین آپدیت عمومی بازی به حساب می‌آید.

این به‌روزرسانی بزرگ بهبودهای فراوانی برای سیستم مبارزات و سلاح‌های بازی ایجاد می‌کند و درکنار آن محتوای داستانی و یک گونه جدید به دشمنان بازی نیز اضافه می‌شود. تمامی این به‌روزرسانی‌ها باعث افزایش روزافزون جامعه مخاطبان بازی و تقاضا برای انتشار آن روی کنسول‌ها و پلتفرم‌های جدید شده است.

گسترش پشتیبانی بازی از این پلتفرم‌های جدید مانند هدست‌های واقعیت مجازی و کنسول نینتندو سوییچ و درکنار آن اضافه شدن قابلیت بازی بین‌پلتفرمی یا کراس پلی، جامعه طرفداری بزرگی برای بازی به‌وجود آورده است که در بسیاری از موارد، الهام بخش سازندگان بازی برای توسعه‌ی قابلیت‌ها و محتوای جدید برای بازی هستند. نسخه نینتندو سوییچ بازی که در تاریخ نامشخصی از تابستان امسال در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد، تمامی به‌روزرسانی‌ها و محتوای اضافه شدن به بازی از جمله آپدیت Sentinel را نیز شامل خواهد شد.

تصویر اسکرین شات از آپدیت Sentinel بازی No Man’s Sky

موری همچنین سال گذشته و در مصاحبه با وب‌سایت Polygon گفته بود که بسیاری از اعضای استودیو به برنامه‌ریزی برای ساخت یک بازی بلندپروازانه‌ی جدید و متفاوت از No Man’s Sky علاقه دارند. در حال حاضر مراحل بسیار ابتدایی توسعه این بازی توسط بخشی از تیم ۲۶ نفره هلو گیمز در جریان است؛ البته به‌گفته موری زمان زیادی تا شنیدن هرگونه جزئیاتی از این بازی فاصله داریم.

بازی No Man’s Sky هم‌اکنون برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، هدست‌های واقعیت مجازی کوئست و پلی استیشن VR در دسترس است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده