نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸

حجم بسیار پایین‌تر نسخه پلی استیشن 5 بازی Cyberpunk 2077 در مقایسه با PS4

نسخه نسل نهمی بازی Cyberpunk 2077 در کنسول پلی استیشن 5 حدود ۴۴ گیگابایت حجم کمتری نسبت به نسخه PS4 آن دارد.

سی دی پراجکت روز گذشته نسخه نسل نهمی بازی Cyberpunk 2077 را برای کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه کرد. حالا بازیکنان می‌توانند نسخه این بازی روی کنسول‌های نسل نهمی خود تجربه کنند. اما یکی از تفاوت‌های نسخه نسل نهم و هشتم این بازی، تفاوت ۴۴ گیگابایتی حجم بازی در کنسول PS5 است که مورد توجه بازیکنان قرار گرفته است. این موضوع به تأیید اکانت PlayStationSize در توییتر رسیده که حجم ۵۶/۰۸۳ گیگابایتی نسخه رسمی PS5 بازی را در مقابل حجم ۹۹/۹۷۴ گیگابایتی آن در کنسول PS4 قرار داده است.

کاهش حجم بازی سایبرپانک 2077 در PS5

پیش از این ثابت شده که تکنولوژی فشرده سازی Kraken در حافظه‌ی SSD پلی استیشن 5 عملکرد بسیار خوبی در صرفه‌جویی حجم اشغال شده‌ی بازی‌ها در حافظه داخلی این کنسول دارد. اما این بازی نمونه‌ی بارز تفاوت قابل توجهی است که این فناوری قادر به ایجاد آن است. اهمیت این ویژگی زمانی مشخص می‌شود که می‌بینیم برخی بازی‌های چندنفره که معمولاً حدود ۱۰۰ گیگابایت حجم دارند، به اندازه کافی حافظه‌ی کنسول شما را اشغال می‌کند.

بنابراین اگر قرار باشد بازی‌های تک نفره همچنین مسیری را در پیش بگیرند، دیگر به سختی می‌توان بدون خرید یک حافظه SSD جانبی چند بازی را به‌صورت همزمان روی کنسول خود ذخیره داشت. خوشبختانه سونی فعلاً راه‌هایی را برای ساماندهی فضای ذخیره‌سازی کنسول ارائه کرده تا زمانی‌که قیمت درایوهای SSD هم کاهش پیدا کند.

همین الآن می‌توانید روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس مشغول بازی کردن نسخه‌ی نسل ۹ سایبرپانک 2077 شوید. تمام افرادی که صاحب نسخه‌ی نسل ۸ بازی Cyberpunk 2077 هستند، نسخه‌ی نسل ۹ را به شکل رایگان دریافت می‌کنند. علاوه‌بر ری تریسینگ، رزولوشن 4K پویا، لودینگ‌های سریع‌تر، پیشرفت‌های بصری و فنی دیگری هم در نسخه‌های نسل ۹ انتظار شما را می‌کشند. برای نمونه نسخه‌ی نسل ۹ روی پلی استیشن 5 از قابلیت‌های خاص دوال‌سنس بهره می‌برد. همچنین باید بدانید که نسخه PC حالا از AMD FidelityFX Super Resolution پشتیبانی می‌کند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده