نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۹

تایید وجود ۲۷ کلاس مبارزه در بازی Final Fantasy Origin

در جدیدترین مقاله‌ی بلاگ رسمی پلی استیشن مشخص شد که شخصیت‌های بازی نقش‌آفرینی Final Fantasy Origin در ۲۷ کلاس مبارزه‌ی مختلف طبقه‌بندی خواهند شد.

تیم توسعه‌ی بازی اکشن و نقش‌آفرینی Stranger of Paradise Final Fantasy Origin قصد دارد اثری ساختارشکنانه نسبت به بازی‌های دیگر فاینال فانتزی را ارائه دهد؛ از جمله‌ی این موارد می‌توان به ساخت گیم‌پلی با المان‌های سبک سولزلایک یا تلاش تیم داستان‌نویسی برای ارائه‌ی روایتی خاص و متفاوت در جهان سری بازی Final Fantasy اشاره کرد.

بااین‌حال حضور چند کلاس مبارزه‌ی متفاوت که در بازی Final Fantasy Origin به‌عنوان Job شناخته می‌شوند، برای طرفداران سری بسیار آشنا خواهد بود. به نظر می‌رسد گیم‌پلی مبتنی بر کلاس‌های مختلف و قابل شخصی‌سازی این بازی به خوبی با ساختار جدید هاردکور و سولزلایک آن مطابقت داشته باشد.

در جدیدترین اخبار منتشرشده روی بلاگ پلی استیشن، دایسوکه اینوئه از تیم نینجا به‌عنوان کارگردان بازی Final Fantasy Origin، به بیان جزئیات زیادی در مورد کلاس‌هایی پرداخت که بازیکنان قادر به انتخاب آن‌ها خواهند بود. به‌گفته‌ی این کارگردان، در مجموع ۲۷ کلاس مبارزه در بازی Final Fantasy Origin وجود دارد که بعضی از آن‌ها با الهام از کلاس‌های نسخه‌های اصلی سری و بعضی دیگر به‌صورت منحصر‌به‌فرد برای این بازی توسعه یافته‌اند.

شخصیت final fantasy origin در حال مبارزه با یک هیولا

به‌گفته‌ی اینوئه، تیم سازنده تمامی کلاس‌های موجود در بازی را براساس نوع اسلحه و مهارت‌هایی که در گیم‌پلی بازی در دسترس قرار می‌گیرند، توسعه خواهد داد. وی در ادامه افزود: «در ابتدا، سلاح‌هایی را مشخص کردیم که می‌خواستیم وارد گیم‌پلی کنیم. پس از اتمام این کار، تمرکز خود را روی توسعه‌ی کلاس‌ها و مهارت‌هایی گذاشتیم که می‌توانند از این سلاح‌ها استفاده کنند. برای مثال وقتی وجود یک نیزه در مبارزات بازی را تایید کردیم، به طراحی کلاس مرتبط با این سلاح پرداختیم. اگر از طرفداران سری Final Fantasy در مورد مبارزه با نیزه سؤال کنید، آن‌ها به کلاس Dragoon اشاره می‌کنند.

پس از تایید سلاح و انتخاب کلاس مناسب آن، ما باید به طراحی مهارت‌ها و نوع حرکات هر کلاس فکر می‌کردیم. پس از اینکه مفهوم کلی هر کلاس مشخص شد، ما درنهایت به محتویات سایر نسخه‌های سری Final Fantasy نگاهی داشتیم تا بتوانیم با استفاده از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که پیدا می‌کنیم، حس واقعی یک Final Fantasy اصیل را در بازی بگنجانیم».

اینوئه در ادامه توضیح داد که هدف اصلی سازندگان Final Fantasy Origin انتخاب کلاس‌هایی از سری اصلی است تا درنهایت با تغییر آن‌ها با گرایش بیشتر به سمت قابلیت‌های اکشن، به خلق کلاس‌های منحصربه‌فرد بپردازند. بااین‌حال کارگردان این بازی معتقد است که برخی از کلاس‌های موجود در نسخه‌های مختلف مجموعه را نمی‌توان به خوبی تغییر داد تا درنهایت مناسب استفاده در Final Fantasy Origin شوند. به نظر می‌رسد تیم توسعه قصد دارد تا حد ممکن به تلاش‌ها و خلاقیت‌های سایر سازندگان سری بازی Final Fantasy احترام بگذارد و از تکنیک‌های آن‌ها در خلق کلاس‌های گوناگون استفاده کند.

سه مبارز بازی final fantasy origin

یکی از جدیدترین کلاس‌هایی که برای نخستین بار در Final Fantasy Origin در دسترس قرار می‌گیرد، Breaker نام دارد که مهارت‌های آن با الهام از Odin Summon و شمشیر Zantetsuken پیاده‌سازی شده است. بازیکنان در این کلاس قادر به استفاده‌ی محدود از برخی ضربات قدرتمند و کشنده هستند.

کلاس جدید بعدی Void Knight نام دارد که می‌تواند به دو روش به مقابله با حملات جادویی دشمنان بپردازد. یکی از این روش‌ها، جادوی پرتاب شده را جذب و آن را تبدیل به MP می‌کند و در روش دیگر جادوی دشمنان تبدیل به اسلحه‌ی بازیکن برای ضدحمله خواهد شد. یکی دیگر از کلاس‌های جدید بازی Final Fantasy Origin با نام Tyrant شناخته می‌شود که به بازیکنان امکان ترکیب قدرت اسلحه‌های مختلف را با عناصر طبیعی خواهد داد.

درکنار توسعه‌ی کلاس‌های مبارزه‌ی جدید، برخی کلاس‌ها نیز توسط کارگردان بازی معرفی شدند که برای طرفداران سری Final Fantasy آشنا خواهند بود. کلاس Sage به بازیکنان امکان استفاده‌ی متناوب از جادوهای سفید و سیاه را خواهد داد. کلاس بعدی Dark Knight خواهد بود که به ازای ریسک بازیکنان برای آن‌ها پاداش در نظر می‌گیرد؛ بدین صورت که با کاهش میزان نوار سلامتی، قدرت ضربات افزایش قابل‌توجهی خواهند یافت. همچنین بازیکنان می‌توانند در کلاس Paladin با هر ضربه‌ای که به دشمنان می‌زنند، مقداری از نوار سلامت خود را بازیابی کنند و در صورت پر شدن کامل آن، قدرت ضربات خود را افزایش دهند.

شخصیت بازی final fantasy origin در حال حمله به هیولای آتشین

از دیگر کلاس‌های آشنای بازی Final Fantasy Origin می‌توان به Ninja اشاره کرد. در این کلاس مبارزه، بازیکنان قادر هستند بدون مصرف MP از تجهیزاتی استفاده کنند که منجر به انحراف یا تضعیف دشمنان می‌شوند. درنهایت کلاس Thief بازیکنان را قادر به دزدیدن مهارت سایر دشمنان و تبدیل آن‌ها به مبارزی ساده خواهد کرد.

باتوجه‌به وجود کلاس‌های مبارزه‌ی مختلف با مهارت‌های منحصر‌به‌فرد در عناوین سولزلایک، به نظر می‌رسد بازی Final Fantasy Origin بتواند به خوبی بازیکنان طرفدار سبک هاردکور نام‌برده را راضی کند. درواقع تیم سازنده‌ی این اثر تلاش دارد از توسعه‌ی کلاس‌های مبارزه‌ی متنوع و زیاد در جهت تکامل بیشتر گیم‌پلی و نزدیک شدن به اهداف خود جهت توسعه‌ی یک اثر سولزلایک نقش‌آفرینی بهره ببرد.

طبق اعلام شرکت اسکوئر انیکس، بازی Stranger of Paradise Final Fantasy Origin قرار است در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۲ (۲۷ اسفند) روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. Team Ninja وظیفه‌ی ساخت این بازی فاینال فانتزی فرعی را بر عهده دارد و شرکت اسکوئر انیکس آن را عرضه خواهد کرد.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی کلاس‌های متنوع مبارزه در این بازی را با زومجی به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده