نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

کونامی ویدیو مرموز درباره هیدیو کوجیما را از یوتیوب حذف کرد، اما چرا؟

به تازگی یکی از کاربران یوتیوب به نام Super Bunnyhop ویدئویی از کونامی و هیدئو کوجیما تهیه کرده و در آن با استفاده از منابع مختلف، به گمانه‌زنی درباره‌ی وضعیت فعلی و آینده‌ی آنها پرداخته است. در ادامه می‌توانید این ویدئو را در زومجی مشاهده کنید.

ویدئوی زیر خیلی جالب است و در آن به بسیاری از پیش‌بینی‌هایی که این روزها توسط افراد مختلف درباره‌ی حاشیه‌های مربوط به کونامی صورت می‌گیرد، پرداخته می‌شود؛ با این حال ویدئو نکته‌ی جدید و غافلگیرکننده‌ای ندارد؛ اما غافلگیری از جایی آغاز شد که کونامی به دلیل مسائل مربوط به کپی‌رایت، این ویدئو را از یوتیوب حذف کرد!

خیلی زود پس از این اتفاق، مسئله‌ی کپی‌رایت از حساب کاربری Super Bunnyhop برطرف شد و ویدئوی فوق مجددا به یوتیوب بازگشت. کونامی اعلام کرد که هیچ نظری درباره‌ی این موضوع ندارد، هرچند به نظر می‌رسد که برگشتن ویدئو کاملا مخالف با اراده‌ی این کمپانی باشد.

با اینکه در ویدئو از صحنه‌های مختلف بازی‌های کونامی،‌ گزارشات مالی این شرکت و اطلاعیه‌های مختلف آن استفاده شده، اما هیچ موردی وجود ندارد که بتوان آن را نقض قانون کپی‌رایت در رسانه‌های دیجیتالی نام برد. به همین دلیل ادعای کونامی درباره‌ی این ویدئو رد شده و این شرکت نتوانسته است آن را از یوتیوب حذف کند.

حالا همه چیز برخلاف خواسته‌ی کونامی اتفاق افتاده است؛ مردم دنیا علاقه‌مند شده‌اند تا ببینند این ویدئو چه چیزی را نشان می‌دهد که کونامی نمی‌خواهد آنها مشاهده‌اش کنند. شاید بهتر بود این شرکت قبل از چنین اقدامی کمی بیشتر به عواقب آن فکر می‌کرد؛ کاری که به نظر می‌رسد این روزها زیاد انجامش نمی‌دهد!

کونامی تاکنون درباره‌ی این موضوع اظهارنظر رسمی نکرده است. برای مرور مهمترین اخبار مربوط به کونامی که طی ماه‌های اخیر حاشیه‌های زیادی را در دنیای بازی‌های ویدئویی ایجاد کرده است می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. چندی پیش اعلام شد که این شرکت در فکر خروج از بازار بازی‌های کنسولی است. همچنین در گزارش مالی کونامی دیدیم که سهم بازی‌ها از درآمد سالانه‌ی آن به شکل محسوسی کاهش یافته است. به نظر شما چه اتفاقاتی درون این شرکت در حال رخ دادن هستند؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده