نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۱

فشارهای کاری شدید در اکتیویژن از زبان سازندگان سری بازی Call of Duty

در جریان جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی بعضی از توسعه‌دهندگان سابق و فعلی سری Call of Duty به بیان برخی توضیحات درباره‌ی کرانچ شدید و ساعات کاری زیاد خود پرداختند.

اکتیویژن و زیرمجموعه‌های آن چند ماه است که به خاطر فضای کاری ناسالم در معرض طوفانی از انتقادات قرار دارند. کارکنان این شرکت با اعتراض و اعتصاب‌های خود توانسته‌اند صدای خود را به گوش رسانه‌ها برسانند و برخی از حقوق ضایع‌شده‌ی خود را پس بگیرند. بااین‌حال به نظر می‌رسد علاوه‌بر فرهنگ کاری ناسالم و عدم وجود امنیت اخلاقی در اکتیویژن، کرانچ شدید یعنی فشارهای کاری بیش از اندازه نیز باید به فهرست مسائل آزاردهنده‌ی حاضر در شرکت اضافه شود. در جدیدترین اخبار بازی، بعضی از توسعه‌دهندگان سابق و فعلی سری Call of Duty در مورد تجربیات خود از ساعات کاری زیاد و کرانچ شدید به‌خصوص در استودیو بازی‌سازی Treyarch گفتند.

کیت اندرسون، یکی از اعضای بخش کنترل کیفیت شرکت اکتیویژن که در آن به تست بازی‌ها جهت رفع مشکلات و باگ‌ها می‌پردازند، در توییتر خود گفت که در جریان توسعه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops Cold War کارمندان هر روز بیش از ۱۴ ساعت به فعالیت مشغول بودند و این یک مسئله‌ی عادی تلقی می‌شد.

در همین حال جسیکا گونزالس، یکی دیگر از اعضای سایق استودیوی تری‌آرک و شرکت بلیزارد تایید کرد که در اکثر هفته‌ها، در روز بیش از ۱۴ ساعت فعالیت در زمینه‌ی تست و توسعه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops 3 داشته است. همچنین گونزالس به دوران توسعه‌ی نسخه‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 این بازی در استودیوی تری‌آرک اشاره کرد.

لوگوی Activision Blizzard روی نمایشگر بزرگ

به عقیده‌ی او این فرایند به قدری وحشتناک پیش رفت که درنهایت باعث از بین رفتن بسیاری از کارهای اعضای تیم شد. همچنین گونزالس گفت که روند توسعه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops 3 به قدری عقب افتاده بود که استودیوی تری‌آرک مجبور شد ساخت تمام بخش کمپین بازی برای پلتفرم‌های نسل قبل را متوقف کند. به نظر می‌رسد درنهایت این اتفاق سبب شده است تا کارمندان با کرانچ شدید و فعالیت زیاد خود مجبور به جبران کاستی‌های مدیریتی تری‌آرک شوند.

مسئله‌ی کرانچ و میزان فعالیت بیش از حد استاندارد یک مشکل گسترده در صنعت بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید و متاسفانه رخ دادن این موضوع برای توسعه‌ی نسخه‌های سری بازی Call of Duty مخصوصا باتوجه‌به وضع مدیریت اکتیویژن بلیزارد، جای تعجب ندارد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که شرکت اکتیویژن حتی فراتر از برخی از اتفاقات تلخ رخ‌داده در شرکت‌های دیگر، در مدیریت وضع کارکنان خود بسیار کوتاهی کرده است.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی کرانچ کاری در استودیوهای سازنده‌ی سری بازی Call of Duty را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده