نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱

برنامه های مایکروسافت برای اصلاح سیستم مدیریتی اکتیویژن بلیزارد

رئیس شرکت مایکروسافت در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به تشریح برنامه‌های این شرکت برای اصلاح سیستم مدیریتی اکتیویژن بلیزارد پس از تکمیل فرایند خرید آن پرداخت.

در چندین و چند ماه اخیر، حواشی زیادی در مورد سیستم مدیریتی اکتیویژن بلیزارد به وجود آمدند و انتقاد‌های بسیار زیادی از وضعیت کاری و فرهنگی این مجموعه شده است. پس از خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، عده‌ای منتظر اقدامات شرکت در مسیر بهبود فرهنگ کاری و سیستم مدیریتی اکتیویژن بلیزارد هستند. هرچند قبل از نهایی شدن خرید، مایکروسافت تنها قادر به تشریح برنامه‌های خود خواهد بود و بعدا می‌تواند آن‌ها را عملی کند.

در همین راستا اخیرا برد اسمیت، رئیس مایکروسافت در مصاحبه‌ با CNBC اعلام کرد که مایکروسافت باید بهبود فرهنگ کاری اکتیویژن بلیزارد را ببیند و از حالا تا زمان نهایی شدن قرارداد خرید، روی عملکرد کارکنان و رفتار آن‌ها با یکدیگر نظارت خواهد داشت. برد اسمیت در این‌باره افزود:

«فکر می‌کنم یکی از مواردی که برای رسیدگی به موضوعات فرهنگی و برخی تعارضات در محیط کاری مورد نیاز خواهد بود، ترکیبی از تعهد و فروتنی است. شما باید به تلاش خود نسبت به بهبود شرایط متعهد باشید. همان‌طور که می‌دانید، ما از امروز تا تاریخ بسته شدن قرارداد به‌دنبال ایجاد یک تیم مدیریتی در اکتیویژن بلیزارد هستیم تا اولویت هر روز خود را به فرهنگ و ایمنی محل کار اختصاص دهند. سپس ما مسئولیت مدیریت را بر عهده خواهیم گرفت و باید همین تعهد را داشته باشیم. به نظر من تواضع هم مهم است. روزی که تصور می‌کنید کارتان تمام شده است و می‌توانید پیروزی را اعلام کنید، احتمالا همان روزی است که سراغ قربانی کردن ارزش‌هایی می‌روید که قصد ترویج آن‌ها را داشتید».

 بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد

(بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد)

اسمیت در مورد تیم مدیریت کنونی اکتیویژن بلیزارد گفت که برخی از جنبه‌های کاری اعضای آن تغییر می‌کند، اما در آخر آن‌ها (تیم مدیریت مایکروسافت و تیم مدیریت اکتیویژن بلیزارد) کنار هم به مانند یک تیم جدید خواهند بود که با یکدیگر همکاری دارند: «مهم‌تر از همه ما می‌خواهیم تکامل فرهنگی را ببینیم. از هم‌اکنون تا روز بسته شدن قرارداد، با فرض تایید آن، به کیفیت عملکرد کارکنان نظارت می‌کنیم تا درنهایت این فرصت را داشته باشیم که از قرارگیری افراد مناسب در موقعیت‌های مناسب اطمینان حاصل کنیم».

همچنین برد اسمیت در پاسخ به سوالی مربوط‌به تحت نظارت قرار گرفتن مدیران و کارکنان اکتیویژن بلیزارد گفت: «همه‌ی ما باید در دنیایی زندگی کنیم که در آن تحت نظارت هستیم». زمانی‌که خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت اعلام شد، به شکل رسمی اعلام شد که بابی کوتیک حداقل فعلا موقعیت خود را به‌عنوان مدیرعامل این مجموعه حفظ خواهد کرد. او باید به همراه تیم خود به تلاش برای تقویت بیشتر فرهنگ کاری و تسریع در رشد فعالیت‌های تجاری ادامه دهد.

به‌گفته‌ی بابی کوتیک، زمانی‌که قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت کامل شود، او همچنان در دسترس خواهد بود تا مطمئن شود همه چیز به خوبی پیش می‌رود. البته باتوجه‌به عملکرد کوتیک در گذشته و ایجاد مشکلات بسیار زیاد در محیط کاری تحت مدیریت او، قطعا اکثر مخاطب‌ها، رسانه‌ها و کارمندها می‌خواهند که او شرکت را ترک کند. در نتیجه بعید نیست که این اتفاق پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد رخ دهد.

شما می‌توانید نظرات خود را در مورد برنامه‌های مایکروسافت جهت بهبود فرهنگ کاری مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد، با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده