نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۲

انتشار جزئیاتی از امکانات Accessibility و درجه سختی هورایزن فوربیدن وست

باتوجه‌به نزدیک شدن زمان انتشار Horizon Forbidden West، استودیو گوریلا گیمز به ارائه‌ی اطلاعات زیادی در مورد Accessibility بازی پرداخته است.

تنها یک هفته‌ی دیگر تا عرضه‌ی یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی‌ استیشن 4 باقی مانده است و طرفداران سری Horizon منتظر شروع ماجراجویی‌های خود با Aloy در سرزمین‌های غرب ممنوعه هستند. از همین رو استودیوی گوریلا گیمز به‌صورت مداوم اطلاعات و نمایش‌هایی از بازی Horizon Forbidden West را در اختیار طرفداران قرار می‌دهد.

در جدیدترین اطلاعات منتشرشده، گوریلا گیمز اعلام کرد که تنظیمات متنوعی در زمینه‌ی امکانات Accessibility (در دسترس بودن بیشتر ویدیوگیم برای بازیکنان محترم دارای شرایط جسمی یا ذهنی خاص) و سطح دشواری گیم‌پلی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. بعضی از این تنظیمات به‌صورت خودکار از ابتدا فعال خواهند بود و بعضی دیگر مثل سطح دشواری گیم‌پلی و دکمه‌های کنترلر توسط بازیکنان تعیین می‌شوند.

اولین گزینه‌ی دسترسی برای بازیکنان به زبان بازی و زیرنویس‌ها مربوط است؛ به طوریکه بازیکنان قادر هستند اندازه‌ی حروف زیرنویس‌ها و پس‌زمینه‌ی آن‌ها را برای دید بهتر تغییر دهند. همچنین بازیکنان می‌توانند از همان ابتدا به انتخاب زبان موردنظر خود برای گفتار و زیرنویس درون بازی بپردازند.

مثل اکثر آثار نقش‌آفرینی، در بخش منوی بازی یک دفترچه حاوی اطلاعات مفید مربوط‌به شخصیت‌ها، ماشین‌ها و نقاط مختلف درون نقشه وجود دارد. همچنین اعضای تیم سازنده برای بازیکنان یک بخش آموزشی ویژه برای آشنایی بهتر با ماشین‌ها و کنترل مکانیسم‌های مختلف گیم‌پلی در نظر گرفته‌اند.

مبارزه ایلوی با Tremortusk در بازی Horizon Forbidden West

استودیو گوریلا گیمز برای گیم‌پلی بازی Horizon Forbidden West پنج درجه‌ی دشواری قرار داده است. این درجه‌ها از گزینه‌ی Story Mode با مبارزات بسیار ساده شروع می‌رسد و به گزینه‌ی Very Hard می‌رسد که مناسب به چالش کشیدن جدی توانایی‌های مبارزه‌ی بازیکنان است. همچنین به هدف قابل تجربه شدن بازی برای مخاطب‌های دارای شرایط خاص، گزینه‌ی Custom Difficulty در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد تا میزان قدرت حمله‌ی دشمنان یا صدمه‌ای که Aloy به آن‌ها وارد می‌کند را به دلخواه تنظیم کنند.

یکی دیگر از دسترسی‌های بازی Horizon Forbidden West سیستم Easy Loot است. بازیکنان در سفر خود به غرب ممنوعه به منابع و قطعات به کار رفته در پیکره‌ی ربات‌های مختلف جهت ارتقای تجهیزات و ساخت تیرهای مخصوص نیاز دارند. برای به‌دست آوردن این منابع، بازیکنان باید ابتدا این قطعات را از پیکره‌ی ربات‌ها جدا کنند و سپس به نابودی آن بپردازند. باتوجه‌به چالش‌برانگیز بودن این فعالیت، سیستم Easy Loot در پایین‌ترین درجه‌ی سختی و به‌عنوان یک گزینه در درجه‌ی سختی Custom به بازیکنان در جمع‌آوری خودکار این قطعات کمک می‌کند.

در مورد دکمه‌های کنترلر، گیمرها علاوه‌بر توانایی استفاده از چند حالت پیش‌فرض می‌توانند به‌صورت دلخواه و باتوجه‌به راهنمایی‌های درون بازی به تغییر دکمه‌ها بپردازند. همچنین قابلیت‌ تغییر نیاز به فشردن متوالی یا نگه داشتن دکمه‌ها و برعکس کردن محورهای X و Y نیز در بخش تنظیمات گنجانده شده است؛ تا افراد دارای شرایط جسمی ویژه بتوانند بازی را مطابق توانایی‌های خود تنظیم کنند.

علاوه‌بر امکان تغییر دکمه‌های کنترلر، بازیکنان در بخش تنظیمات قادر هستند با فعال‌ کردن حسگرهای حساس حرکتی به تنظیم دقیق مکانیسم‌های کنترل نشانه بپردازند. همچنین میزان حساسیت به حرکت و لغزش آنالوگ‌ها قابل تنظیم خواهد بود. دراین‌میان قابلیت‌هایی برای تعویض سریع اسلحه با یک اشاره یا تغییر کاربرد آنالوگ‌ها برای کنترل بهتر دوربین و حرکت نیز وجود دارند.

ایلوی در طبیعت نسخه PS4 بازی Horizon Forbidden West

یکی دیگر از ویژگی‌های دسترسی جدید در بازی Horizon Forbidden West به نام Co-pilot شناخته می‌شود. این ویژگی از جانب سازندگان برای دسترسی بهتر بازیکنان نابینا توسعه یافته است و برای اجرای آن نیاز به یک کنترلر پلی‌ استیشن اضافی است. تمامی دکمه‌های کنترلر دوم مثل کنترلر اصلی عمل خواهند کرد. این سیستم براساس توصیه و بازخوردهای گروهی از افراد نابینا به تیم توسعه، پیاده‌سازی شده است.

نسخه‌ی نسل نهمی بازی Horizon Forbidden West برای استفاده‌ از تمام قابلیت‌های کنترلر DualSense دارای تنظیمات بیشتری است. بازیکنان می‌توانند شدت لرزش‌های هوشمند این کنترلر را هنگام صحنه‌های سینمایی، حرکت در محیط، مبارزات و پیمایش در بخش رابط کاربری تغییر دهند. همچنین قابلیت تطبیق‌پذیری تریگرها نیز در هنگام استفاده از کمان قابلیت غیرفعال شدن دارد.

در بخش Gameplay Assist بازیکنان می‌توانند میزان کند شدن حرکت محیط هنگام استفاده از Weapon Wheel را تغییر دهند. همچنین تنظیماتی برای استفاده از نشانه‌گیر و تمرکز خودکار در دسترس بازیکنان قرار دارد. برخی دیگر از تنظیمات که می‌توان آن‌ها را به‌صورت خودکار فعال کرد شامل دویدن، بازگردانی میزان سلامتی و استفاده از Shieldwing می‌شوند. همچنین بازیکنان می‌توانند با فعال کردن قابلیت Climbing Annotations Always و بدون استفاده از تمرکز، محل‌های مناسب برای صعود به ارتفاعات را ببینند. البته باید توجه داشت که بعضی از این تنظیمات خودکار تنها در سطوح دشواری پایین قابل استفاده هستند.

نگاه شخصیت به دوردست و چشم‌انداز زیبا در بازی هورایزن فوربیدن وست

ابزارهای زیادی برای راهنمایی بازیکنان جهت کاوش در دنیای وسیع Horizon Forbidden West قرار داده شده است. بازیکنان قادر هستند میزان این راهنمایی‌ها را به دلخواه کاهش دهند و حتی بعضی از نشانگرها را حذف کنند. همچنین برای سفرهای طولانی قابلیت Mount Follows Road (حرکت خودکار به سمت مقصد پس از اینکه سوار یک موجود ماشینی شده‌اید) در دسترس قرار گرفته است.

در جریان کاوش در محیط‌های گوناگون یا حین مبارزات، آموزش‌های در مورد مهارت‌ها، اسلحه‌ها، درگیری با دشمنان خاص و موارد دیگر به نمایش گذاشته می‌شوند که قابلیت غیرفعال کردن آن‌ها وجود دارد. همچنین در صورت اجرا کردن بازی پس از خاموش کردن کنسول، صفحه‌ی Story So Far به نمایش در می‌آید.

علاوه‌بر تنظیمات مربوط‌به جلوه‌های بصری و صداگذاری، نسخه‌ی نسل نهمی Horizon Forbidden West به بازیکنان امکان تغییر میزان بلندی صدای ربات‌ها، اسلحه‌ها، انفجارها و صداهای محیطی را به‌صورت جداگانه می‌دهد. این تنظیمات در هنگام انتشار بازی Horizon Forbidden West در تاریخ ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) در دسترس بازیکنان کنسول‌های پلی‌ استیشن 5 و پلی استیشن 4 قرار می‌گیرند. بااین‌حال استودیوی گوریلا گیمز اعلام کرد که باتوجه‌به بازخوردهای بازیکنان، در آینده تنظیمات Accessibility را برای این بازی در دسترس قرار خواهد داد؛ تا انسان‌های بیشتری بتوانند از تجربه‌ی هورایزن فوربیدن وست لذت ببرند.

نظر شما در مورد Accessibility بازی Horizon Forbidden West چیست؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.


منبع Vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده