// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۴

حیرت طراح ارشد بازی بتلفیلد 3 از مشکلات Battlefield 2042

دیوید گلدفارب، طراح ارشد Battlefield: Bad Company 2 و Battlefield 3 از دیدن برخی مشکلات Battlefield 2042 در زمینه‌ی طراحی شوکه شده است.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، دیوید گلدفارب، نویسنده و طراح ارشد Battlefield: Bad Company 2 و Battlefield 3 اخیرا همسو با بسیاری از طرفداران این مجموعه‌ی شوتر، از وضعیت فعلی بازی Battlefield 2042 ابراز نارضایتی کرده است. البته گلدفارب هنوز جدیدترین نسخه‌ی بتلفیلد را تجربه نکرده است. بااین‌حال، او می‌گوید از تماشای ویدیویی که یوتیوبری به‌نام Stodeh از بتلفیلد 2042 ساخته و در آن مشکلات متعدد بازی را برمی‌شمارد، شگفت‌زده و شوکه شده است.

گلدفارب عنوان می‌کند: «سوالاتی درباره‌ی این محصول (بتلفیلد 2042) به ذهنم رسیده است. جدا می‌خواهم بفهمم چرا برخی از جنبه‌های بازی را به چنین شکلی طراحی کرده‌اند. مثلا چرا در بازی هیچ نقشه‌ی کوچکی وجود ندارد که بر مبارزات سربازهای پیاده تمرکز کند؟ چرا به‌نظر می‌رسد که افزایش تعداد بازیکنان در نقشه به ۱۲۸ نفر هیچ تاثیر مثبتی روی سربازهای پیاده نداشته است؟ چرا کل نقشه‌ها فاقد یک سری ظرافت‌ها و جزئیات هنری هستند؟»

EA در جریان جدیدترین جلسه‌‌ی ارائه‌ی گزارش مالی خود اعلام کرد که Battlefield 2042 نتوانسته است انتظار آن‌ها را برآورده کند و از نظر فروش ناامیدکننده ظاهر شده است. الکترونیک آرتز البته اشاره کرد که عملکرد تجاری ضعیف بتلفیلد جدید، تاثیری قابل‌توجه‌ای روی درآمد این شرکت نمی‌گذارد، چراکه در حال حاضر تنها حدود ۱۰ درصد از کل درآمد EA از محل فروش بازی‌های بتلفیلد تأمین می‌شود و حالا دیگر Apex Legends بازی شوتر پرچم‌دار آن‌ها در زمینه‌ی درآمدزایی محسوب می‌شود.

سربازان در بازی Battlefield 2042

گلدفارب درباره‌ی این موضوع که بتلفیلد دیگر بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه‌ی شوتر EA نیست، ابراز تاسف می‌کند. او می‌گوید «به‌عنوان یکی از اعضای سابق استودیوی DICE، عمیقا ناراحت می‌شود که می‌بیند بتلفیلد جایگاه خود را به ایپکس لجندز داده است.» او همچنین آرزو می‌کند که ایکاش در یک جهان موازی می‌توانست بازی Battlefield: Bad Company 3 را بسازد. او حتی اشاره می‌کند چند سناریو متفاوت برای صحنه‌ی افتتاحیه‌ی برای Bad Company 3 نوشته است که یکی از آن‌ها در تگزاس و یکی دیگر در آلاسکا جریان دارد.

گلدفارب دایس را در سال ۲۰۱۲ ترک کرد تا برای کارگردانی بازی Payday 2، به استودیوی Overkill ملحق شود. او در حال حاضر کارگردان خلاق استودیوی مستقل The Outsiders است که مشغول ساخت بازی شوتر Metal: Hellsinger است. او سابقه‌ی خوبی در ساخت بازی‌های شوتر اول‌شخص و برخی از بهترین نسخه‌های سری بتلفیلد داشته است و به همین خاطر نیز نظراتش احتمالا برای توسعه‌دهندگان و طرفداران این سبک باارزش خواهد بود.

همچنین جالب است بدانید که دایس و EA برای بخش پورتال Battlefield 2042، از نسخه‌ی ریمستر برخی از نقشه‌های بتلفید 3 و Bad Company 2 استفاده کرده‌اند، چون احتمالا می‌دانستند که این دو بازی محبوبیت بالایی درمیان طرفداران بتلفیلد دارند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Battlefield 2042 و حرف‌های دیوید گلدفارب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده