// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۸

رونمایی سونی از هوش مصنوعی Gran Turismo Sophy برای بازی گرن توریزمو

Gran Turismo Sophy یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته با توانایی به چالش کشیدن برترین بازیکن‌های دنیا است.

پلی استیشن، Sony AI و استودیو بازی‌سازی Polyphony Digital که به بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی تعلق دارد، در همکاری با یکدیگر سراغ رونمایی از هوش مصنوعی Gran Turismo Sophy رفتند. Sophy توانایی به چالش کشیدن سریع‌ترین و برترین بازیکن‌های سری بازی گرن توریزمو را دارد. کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل و رئیس Sony می‌گوید که بخش هوش مصنوعی شرکت توجه بسیار زیادی به گیمرها دارد تا بهترین تجربه‌ها را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. Gran Turismo Sophy اولین پروژه‌ی ویدیوگیمی بخش هوش مصنوعی شرکت سونی است و کنیچیرو یوشیدا برای رونمایی از پروژه‌های بعدی هیجان دارد.

توسعه‌ی Sophy می‌تواند در ساخت ماشین‌های خودران به Sony Mobility کمک کند و حتی منجر به ایجاد هوش مصنوعی‌های خودآموز بیشتر برای بازی‌های متفاوت شود. این فناوری در طولانی‌مدت می‌تواند روی پروژه‌های مختلف بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی نیز تاثیر مثبت بگذارد.

Gran Turismo Sophy از پس شکست دادن یکی از قهرمان‌های جهانی سری بازی Gran Turismo برآمد. این گیمر می‌گوید که بعد از تماشای رانندگی Sophy متوجه ممکن بودن انجام کارهایی هیجان‌انگیز و به‌خصوص برای کسب پیروزی شده است.

دانلود ویدیو از آپارات

Sophy با الگوریتم‌های سطح بالا می‌تواند از شکست‌ها و موفقیت‌های خود درس بگیرد تا بهتر شود. کازونوری یامائوچی، رئیس استودیو پولی‌فونی دیجیتال و خالق سری بازی گرن توریزمو می‌گوید که این تکنولوژی هم روی پیشرفت بازیکن‌های تازه‌کار تاثیر مثبت دارد و هم عملا بهترین تمرین‌های ممکن را تقدیم گیمرهای حرفه‌ای و کهنه‌کار خواهد کرد. او توضیح داد: «Sophy سراغ اتومبیل‌رانی در برخی از خطوطی می‌رود که ذهن انسان راننده شاید به آن‌ها فکر هم نکند. فکر می‌کنم که با این هوش مصنوعی، بسیاری از دفترچه‌های راهنما برای مهارت‌های رانندگی، بازنویسی خواهند شد».


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده