نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴

اعتقاد مدیرعامل تیک-تو به نقش اساسی بازی های تک‌نفره در آینده شرکت

مدیرعامل تیک-تو اینتراکتیو در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر درباره‌ی بازی‌های تک‌نفره و نقش قابل‌توجه آن‌ها در حرکت روبه جلوی شرکت سخن گفت.

چند سال پیش، برخی از شرکت‌های بازی‌سازی ناگهان از پایان عمر بازی‌های تک‌نفره سخن به میان آوردند تا درعوض شاهد آثار لایو-سرویس و گنجاندن بخش چندنفره در اکثر بازی‌های برجسته باشیم. با اینکه ناشرانی مانند الکترونیک آرتز تصور می‌کردند که احتمالا بازی‌های تک‌نفره به گذشته تعلق دارند و آینده متعلق به بازی‌های آنلاین است، خوش‌بختانه این موضوع در مورد سایر شرکت‌های فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی صادق نبود.

به‌عنوان مثال، استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive بازی‌های تک‌نفره را کاملا ماندگار و جدانشدنی از صنعت بازی‌ها می‌داند. براساس گزارش رسانه‌ی MP1st، استراوس زلنیک در جریان گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر تیک-تو اینتراکتیو گفت که اعتقاد دارد عمر بازی‌های تک‌نفره به پایان نرسیده است و آن‌ها نقش کلیدی در آینده‌ی شرکت خواهند داشت. او برای مثال از شرکت راک‌استار گیمز و مجموعه بازی Grand Theft Auto نام برد.

کاراکترهای خیره‌کننده Red Dead Redemption 2 و GTA V

استراوس زلنیک در این‌باره گفت: «در گذشته تعدادی از رقبای تجاری ما بر این باور بودند که عمر بازی‌های تک‌نفره به پایان رسیده است. ما هرگز چنین دیدگاهی را نپذیرفتیم. ما می‌دانیم که نمی‌توان نقش بازی‌های تک‌نفره [در صنعت ویدیوگیم] را انکار کرد. من اعتقاد دارم که این آثار نقش اساسی در آینده خواهند داشت. در طرف مقابل، بازی‌های دیگری نیز وجود دارند که صرفا قرار است یک تجربه‌ی چندنفره را به بازیکن‌ها ارائه دهند».

مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو اظهار داشت: «شرکت راک‌استار گیمز نه‌تنها به‌خاطر داستان‌سرایی معروف است، بلکه در بین مخاطبان به خلق تجربه‌های فوق‌العاده‌ی جهان-باز شناخته می‌شود. آن‌ها به‌وضوح این دو کار را بسیار خوب انجام می‌دهند. همان‌طور که در جریان هستید، بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی The Contract نشان می‌دهد که کاربران واقعا در رابطه با توانایی داستان‌گویی راک‌استار هیجان‌زده هستند. درعین‌حال ما سه‌ماهه‌ی شگفت‌انگیزی را به‌لطف بازی Grand Theft Auto Online تجربه کردیم. بنابراین هیجان و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد».

شنیدن این موارد از زبان استراوس زلنیک به‌هیچ‌عنوان تعجب‌آور نیست. زیرا بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های شرکت تیک-تو مانند Red Dead Redemption و Grand Theft Auto بیشتر به‌خاطر داشتن بخش تک‌نفره‌ی درجه یک شناخته می‌شوند. در عین حال هیچ‌کس نمی‌تواند موفقیت بسیار بزرگ GTA Online را انکار کند. در حقیقت زلنیک می‌گوید که تیک-تو به هر دو آن‌ها اهمیت می‌دهد.

شرکت راک‌استار گیمز اخیرا به تقاضای میلیون‌ها طرفدار پاسخ داد و نهایتا خبر رسمی در دست ساخت بودن بازی Grand Theft Auto جدید را اعلام کرد. قطعا در آینده اخبار بیشتری در این رابطه به گوش‌مان خواهد رسید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده