نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸

کارزار بازپرداخت هزینه خرید بازی Battlefield 2042 به ۴۰ هزار امضا رسید

تعداد زیادی از بازیکنان Battlefield 2042 به‌دلیل تبلیغات نادرست و وضعیت نامناسب بازی در زمان عرضه، خواستار بازپس‌گیری هزینه‌ی پرداختی خود در تمام پلتفرم‌ها هستند.

بازی Battlefield 2042 باوجود بازخورد بسیار خوبی که در زمان معرفی دریافت کرد، ماه‌های چالش برانگیزی را پشت سر می‌گذارد. ساخته‌ی جدید استودیوی DICE تنها چند روز بعد از زمان انتشار، با آرای منفی تعداد زیادی از کاربران به یکی از بدترین بازی‌های تاریخ پلتفرم استیم تبدیل شد. شرایط به نحوی پیش رفت که هیچ‌کدام از قسمت‌های اصلی مجموعه Battlefield در متاکریتیک و اپن کریتیک، میانگین نمراتی کمتر از بتلفیلد 2042 ندارند. نشریه یوروگیمر نحوه عرضه بازی را یک «فاجعه» توصیف کرده و از مشکلات فراوان و کرش کردن‌های متوالی آن گفته است.

استودیوی دایس از زمان انتشار بازی تلاش زیادی برای بهبود اوضاع کرده اما چندان موفق نبوده است. آپدیت‌های پس از عرضه‌ی بازی به منظور رفع تمامی مشکلات فنی آن یکی پس از دیگری از راه می‌رسند اما بازیکنان همچنان از سرعت رفع مشکلات و برخی تصمیمات بحث برانگیز در ساختار بازی رضایت ندارند. در نتیجه، استودیوی دایس زمان عرضه‌ی اولین فصل از محتوای آنلاین بازی را به اوایل تابستان ۲۰۲۲ موکول کرده تا بیشتر روی اصلاح مشکلات آن کار کند.

باگ های بازی Battlefield 2042

بیانیه بازیکنان: جامعه گیمینگ نباید سوء استفاده‌ و قلدری شرکت‌های چند میلیارد دلاری تحمل کند

این شرایط باعث شده تا بازیکنان Battlefield 2042 درنهایت به وبسایت Change.org بروند و کارزاری برای پس گرفتن هزینه‌های پرداختی خود به راه بیاندازند. در متن این بیانیه نوشته شده: «نحوه‌ی انتشار بازی بتلفیلد 2042 توسط EA در حقیقت تمسخر تک تک مشتریانی بود به‌دلیل تبلیغات دروغین ناشر این بازی، برای خرید آن ۷۰ دلار هزینه کردند. Battlefield 2042 میلیون‌ها دلار خسارت به مصرف‌کنندگان وارد کرده و هزاران کاربر ناراضی در سراسر جهان دارد.»

در ادامه‌ی این درخواست نوشته شده: «الکترونیک آرتز و DICE به بسیاری از وعده‌های خود در زمان عرضه‌ی بازی عمل نکردند و Battlefield 2042 را در وضعیت غیرقابل بازی روانه بازار کردند. این بازی حتی همین حالا هم باگ‌های بسیار زیادی دارد که به‌شدت در تجربه کاربری آن مؤثرند. به‌طوری که بسیاری از اعضای جامعه کاربران بازی، Battlefield 2042 را یک نسخه ناتمام می‌دانند.»

در زمان ثبت این خبر، تعداد افرادی که پای این طومار را امضا کردند به سرعت در حال نزدیک شدن به ۴۰ هزار نفر است. براساس قانون، اگر حداقل ۵۰ هزار نفر در این کارزار شرکت کنند، یک شکایت رسمی علیه EA به راه می‌افتد. درنهایت این بیانیه به این شکل جمع‌بندی می‌شود: «جامعه گیمینگ نباید سوء استفاده‌ و قلدری شرکت‌های چند میلیارد دلاری که به خود اجازه می‌دهند تا با تبلیغات دروغین یک بازی ناتمام را به مردم عرضه کنند را تحمل کند.»

مشکلات فنی بازی Battlefield 2042

EA اخیراً در نشست خبری سرمایه‌گذاران به نارضایتی کاربران از Battlefield 2042 اشاره کرده و با اذعان به اینکه «این بازی مطابق انتظارات عرضه نشد»، محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و دورکاری کارمندان را دلیل مشکلات بازی در زمان عرضه بیان کرده است. اندرو ویلسون، رئیس EA نیز «مشکلات پیش‌بینی نشده‌» بازی در زمان عرضه را پذیرفته و می‌گوید: «برخی تصمیمات در این بازی با سلایق جامعه‌ی کاربران ما مطابقت نداشت. بااین‌حال EA متعهد است تا برای رسیدن به پتانسیل کامل بازی تمام تلاش خود را به کار گرفته و با ارائه به‌روزرسانی‌های بیشتر، یک محصول درخور را به طرفداران ارائه کند.»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده