// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۱

پورت بازی Wordle برای کنسول گیم بوی توسط یک طرفدار

بازی کلمه‌ای Wordle هر روز خیلی‌ها را سرگرم می‌کند. حالا می‌توان یک نسخه‌ی غیررسمی از آن را روی Analogue Pocket و کنسول گیم بوی هم تجربه کرد.

احتمالا جاش واردل وقتی بازی Wordle را می‌ساخت، انتظار این میزان از استقبال مردم از آن را نداشت. Wordle که توسط نیویورک تایمز خریداری شده است، حالا کلون‌های زیادی دارد. ولی میان آن‌ها یک نسخه‌ی غیررسمی را می‌بینیم که اصلا با اهداف سودجویانه ساخته نشده است. سازنده‌ی نسخه‌ی غیررسمی مورد بحث، توانست این بازی کلمه‌ای را روی کنسول Analogue Pocket و کنسول‌های گیم بوی شرکت نینتندو اجرا کند.

Wordle هر روز به کاربرها ۶ فرصت برای حدس زدن یک کلمه‌ی انگلیسی پنج حرفی می‌دهد. هر کلمه‌ای که توسط کاربر وارد شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بازیکن براساس رنگ‌بندی انجام‌شده بفهمد که کدام حرف را کاملا درست حدس زده است، کدام حرف اصلا در کلمه‌ی آن روز وجود ندارد و کدام حرف باید جابه‌جا شود.

نسخه گیم بوی غیررسمی بازی Wordle

در جدیدترین اخبار بازی فهمیدیم که یک نفر موفق به ساخت بازی Wordle برای کنسول‌های دستی مورد بحث شد و حتی لینک دانلود ROM این نسخه‌های غیررسمی را در توییتر به بازیکن‌ها تحویل داد. او با نام stacksmashing در این شبکه‌ی اجتماعی فعالیت می‌کند.

باتوجه‌به حافظه‌ی محدود گیم بوی، نسخه‌ی ساخته‌شده توسط stacksmashing طبیعتا فهرست کامل لغات Wordle را در خود جا نداده است و از یک کتاب‌خانه‌ی ۸۰۰۰ کلمه‌ای بهره می‌برد. در هر حالت اکنون که Wordle انقدر محبوب شده، دستاورد او جالب به نظر می‌رسد.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده