نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴

عدم پشتیبانی بازی Fortnite از استیم دک

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز تأیید کرد که برنامه‌ای برای پشتیبانی بازی بتل رویال Fortnite از استیم دک وجود ندارد.

شرکت Valve بالاخره عرضه‌ی استیم دک را از تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) آغاز می‌کند. ولو از مدت‌ها پیش مشغول بهینه‌سازی بازی‌های قرارگرفته در استیم برای دستگاه جدید خود است و اخیرا اطلاعات بیشتری از بازی‌های قابل تجربه در زمان عرضه‌ی Steam Deck منتشر شد. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که یکی از آثاری که قطعا حداقل تا مدتی از استیم دک پشتیبانی نخواهد کرد، یکی از پرطرفدارترین بازی‌های حال حاضر است.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز اخیرا با انتشار یک توئیت جدید تأیید کرد که بازی فورتنایت از استیم دک پشتیبانی نخواهد کرد و دلیل آن عدم پشتیبانی این دستگاه از سیستم ضد تقلب Easy Anti-Cheat است. ظاهرا اپیک گیمز مطمئن نیست که «بتواند با تقلب در مقیاس گسترده‌ای از پیکربندی‌های هسته ازجمله پیکربندی‌های سفارشی مقابله کند». البته اگر Steam Deck در آینده با سیستم ضد تقلب EAC سازگار شود، اوضاع می‌تواند تغییر کند.

استیم دک درکنار کیس نگه‌دارنده مخصوص خود

از استیم دک می‌توان برای دسترسی به فروشگاه‌های ترد-پارتی مانند اپیک گیمز استور نیز استفاده کرد؛ بنابراین قطعا برخی از کاربران خواهان تجربه‌ی آثار بزرگی نظیر فورتنایت روی این دستگاه خواهند بود. شرکت ولو Steam Deck را به‌عنوان «یک کامپیوتر گیمینگ قابل حمل قدرتمند و همه‌کاره» معرفی می‌کند که توانایی اجرای جدیدترین بازی‌های AAA را دارد. استیم دک از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل SteamOS بهره می‌برد که برپایه‌ی لینوکس توسعه داده شده است و امکان دسترسی به آرشیو بازی‌های استیم به همراه نصب نرم‌افزار‌ها و سیستم‌عامل‌ها مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند.

استیم دک دارای سه مدل مختلف با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت است: مدل ۶۴ گیگابایتی با هارد درایو eMMC با قیمت ۳۹۹ دلار، مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۵۲۹ دلار و مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت با قیمت ۶۴۹ دلار. مدتی قبل ولو از فهرست بازی‌های کاملا بهینه‌سازی‌شده برای استیم دک رونمایی کرد که در میان آن‌ها نام آثاری نظیر بازی Portal 2، بازی Sekiro: Shadows Die Twice – GOTY Edition، بازی Dark Souls 3، بازی Total War: Warhammer 3، بازی Death Stranding و بازی Mad Max به چشم می‌خوردند.

فناوری FSR شرکت AMD احتمالا در آینده باعث بهبود خودکار عملکرد گرافیکی همه‌ی بازی‌ها در استیم دک خواهد شد. این فناوری باید برخی از نگرانی‌های کاربران در مورد عملکرد بازی‌ها روی Steam Deck در طولانی مدت را رفع کند. شرکت ولو تمایلی به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری برای پلتفرم جدید خود نشان نمی‌دهد. اما به‌نظر می‌رسد که آن‌ها تمرکز خود را روی تولید آثاری معطوف کرده‌اند که با ویژگی‌های این دستگاه قابل حمل سازگار باشند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده