نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴

شایعه: عرضه بتای بازی Overwatch 2 در هفته های آتی

Overwatch 2 برای مدت طولانی در دست ساخت بوده است و اتفاقات اخیر احتمالا به انتشار نسخه‌ی بتای آن در آینده‌ی نزدیک اشاره دارند.

شاید زمان کمی تا عرضه‌ی نسخه‌ی بتا بازی اورواچ 2 باقی مانده باشد. بلیزارد اینترتینمنت و به‌طور کلی شرکت اکتیویژن بلیزارد در سال گذشته اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است؛ از حواشی پیرامون اتهام بدرفتاری و آزار جدی کارکنان تا تصاحب ناگهانی توسط مایکروسافت. این موضوع در مورد بازی‌های اکتیویژن بلیزارد نیز صدق می‌کند و آثار در دست ساخت آن‌ها طی سال گذشته با فراز و نشیب‌های زیاد روبه‌رو شده‌اند. بازی Overwatch 2 یکی از چند پروژه‌ی اصلی در دست توسعه‌ی بلیزارد به‌حساب می‌آید. با اینکه چرخه‌ی توسعه‌ی آشفته و تأخیرهای این بازی شوتر بر کسی پوشیده نیست، اما ظاهرا اوضاع به‌زودی تغییر خواهد کرد.

همان‌طور که توسط دو کاربر توئیتر با نام‌های Helba_The_AI و OverwatchCaval دیده شد، بلیزارد اخیرا نسخه‌ی جدیدی از Overwatch را مخصوص تیم توسعه‌دهنده و با شناسه‌ی ۲.۰۰ در سرورهای Battle.net آپلود کرده است. ظاهرا این اطلاعات درحال‌حاضر پاک شده‌اند، اما می‌توان آن را در سایت BlizzTrack مشاهده کرد.

باتوجه‌به فاصله‌ی زیادی که بین نسخه‌ی قبلی اورواچ یعنی ۱.۶۸ تا این نسخه وجود دارد، تصور می‌شود که قرار است در آینده نسخه‌ی بتای بازی Overwatch 2 در دسترس قرار بگیرد؛ خصوصا با درنظر گرفتن اینکه Overwatch Demo 2 نیز در همان زمان در بتل‌نت بارگذاری شده است.

با اینکه زمان دقیق انتشار Overwatch 2 مشخص نبود، اما اواخر سال گذشته شرکت بلیزارد از تأخیر آن و بازی Diablo 4 خبر داد. اگر این بازی چندنفره راه زیادی را تا عرضه در پیش داشته باشد، یک بتای پروپیمان می‌تواند برای بر سر زبان انداختن دوباره‌ی نام اورواچ کافی باشد و فرصت کافی برای انتشار نسخه‌ی کامل را در اختیار بلیزارد قرار دهد. حداقل این چیزی است که طرفدارهای بازی اورواچ انتظار دارند و امیدواریم که به‌زودی اخباری از آن به گوش بازیکن‌ها برسد.

جالب اینکه در سپتامبر سال گذشته تأیید شد که در تورنمنت Overwatch League 2022 از نسخه‌ی اولیه‌ی بازی Overwatch 2 استفاده خواهد شد. این مسابقات در ماه آوریل ۲۰۲۲ (زمانی نامعلوم بین ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد و براین‌اساس عرضه‌ی نسخه‌ی بتای بازی در هفته‌های آتی دور از ذهن نخواهد بود. البته این تأیید پیش از اعلام تأخیر بازی اورواچ ۲ صورت گرفته بود؛ بنابراین در مقطع فعلی نمی‌توان با اطمینان در این‌باره سخن گفت.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده