// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۷

احتمال خارج شدن سرویس استیدیا از اولویت گوگل تا تغییر نام این برند

بیزینس اینسایدر می‌گوید گوگل بی‌سروصدا سرویس استادیا را از اولویت خود خارج کرده است و می‌خواهد فناوری‌های به‌کاررفته در این سرویس را در جاهای دیگری استفاده کند.

نشریه‌ی Business Insider به‌تازگی گزارشی را به نقل از افراد نزدیک به گوگل منتشر کرده است که می‌گوید توسعه‌ی پلتفرم Google Stadia آرام‌آرام اهمیت خود را نزد گوگل از دست می‌دهد و این غول فناوری درصدد است فناوری‌های به‌کاررفته در سرویس گیمینگ ابری خود را در جاهای دیگری استفاده کند. در گزارش اشاره شده است از زمانی‌که گوگل خبر تعطیلی استودیوهای فرست پارتی استادیا را اعلام کرد، تمرکز خود را به‌طور عمده روی بستن قراردادهایی با Peloton، کپکام و بانجی گذاشته است که به موجب آن‌ها، این شرکت‌ها می‌توانند از تکنولوژی و زیرساخت‌های گوگل برای ارائه‌ی تجربه‌هایی در حوزه‌ی بازی استفاده کنند.

بیزینس اینسایدر همچنین اشاره می‌کند که گوگل همکاری‌های جدید خود با شرکت‌های مذکور را تحت نام Google Stream پیش خواهد برد. این‌طور در گزارش گفته شده است، گوگل قرار است از فناوری‌ای که کاربران استادیا را قادر می‌سازند بازی‎‌هایی چون Red Dead Redemption 2 و Destiny را به‌صورت ابری و با کمترین تأخیر در ارسال و دریافت اطلاعات تجربه کنند، در پروژه‌ی گوگل استریم به کار بگیرد. از‌طرفی ظاهرا گوگل دیگر مانند گذشته تمایلی به مذاکره با استودیوها برای انتشار بازی‌‌های ترد پارتی بزرگ روی استادیا ندارد و درواقع گسترش این سرویس دیگر جزو اولویت‌های آن‌ها نیست.

بازی دستینی روی Stadia

همان‌طور که بالاتر گفته شد، یکی از شرکت‌هایی که ظاهرا گوگل برسر بستن قرارداد با آن‌ها مذاکره کرده است، Peloton است. این شرکت رسانه‌ای و سازنده‌ی تجهیزات ورزشی قرار است با همکاری گوگل اجازه دهد افراد هنگام استفاده از دوچرخه‌های فیتنس آن‌ها، دست به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی بزنند. بانجی دیگر شرکتی است که با گوگل صحبت‌هایی داشته است. به‌نظر می‌رسد گوگل به بانجی پیشنهاد داده است که فناوری مورد نیاز برای راه‌اندازی پلتفرم استریم مخصوص این استودیو را فراهم کند. بانجی در حال تبدیل شدن به یکی از زیرمجموعه‌های سونی است و نمی‌دانیم که این معامله چه تاثیری روی مذاکرات استودیوی سازنده‌ی Destiny با گوگل می‌گذارد.

شرکت سوم نیز کپکام است که این‌طور که در گزارش ادعا شده است، احتمالا می‌خواهد با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌کاررفته در گوگل استیدیا، دمو قابل بازی بازی‌های آینده‌ی خود را روی وب‌سایتش در دسترس قرار دهد. بیزنیس‌اینسایدر می‌گوید یکی از مشکلات بزرگ گوگل استادیا این است که نتواسته است کاربران خود را حفظ کند یا حتی آن‌ها را افزایش دهد. گزارش مذکور ادعا می‌کند فیل هریسون، معاون و مدیرکل گوگل و دیگر مدیران ارشد شرکت می‌خواستند پلتفرم استادیا تا پایان سال ۲۰۲۰ به رقم ۱ میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کند. ظاهرا این اتفاق نیفتاد و تعداد کاربران این سرویس ابری ۲۵ درصد کمتر از هدف مدیران بود.

گیمینگ ابری با گوگل استیدیا / Google Stadia

هریسون فردی باتجربه در صنعت بازی محسوب می‌شود که سابقه‌ی کار در مایکروسافت و سونی را در کارنامه‌ی خود دارد. او از زمان معرفی گوگل استیدیا در سال ۲۰۱۹، در نمایش‌های مربوط‌به این پلتفرم حضور پررنگی داشته است. در این مقاله‌ عنوان شده است که این تب‌وتاب ادامه‌دار شرکت‌های بازی‌سازی برای خرید استودیوهای بیشتر، مدیران گوگل را به‌شدت نگران کرده است. یکی از کارمندان سابق گوگل ادعا می‌کند «مدیران اجرایی گوگل از اینکه مایکروسافت اعلام کرد می‌خواهد بتسدا را بخرد، به‌شدت ترسیدند.» گوگل به گزارش تازه‌ی بیزینس‌اینسایدر واکنش نشان داده است و می‌گوید:

«تیم استادیا به‌شدت در حال کار روی آینده‌ی این پلتفرم و توسعه‌ی کلاود گیمینگ است.» گوگل اوایل بهمن سال گذشته اعلام کرد می‌خواهد تمام استودیوهای داخلی استادیا را ببندد تا بتواند روی همکاری با استودیوهای ترد پارتی تمرکز کند. پس از این تصمیم بود که چند تن از اعضای ارشد تیم استیدیا گوگل را ترک کردند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها جید ریموند، بازی‌ساز باسابقه بود که پس از جدایی از گوگل، استودیوی خود را تأسیس کرد و با استخدام ۶ نفر از کارمندان سابق استادیا، در حال حاضر با حمایت سونی مشغول ساخت یک بازی جدید برای پلی استیشن است. تیم سویینی، مدیر ارشد اجرایی اپیک گیمز نیز در بهار امسال و در جریان دادگاه اپیک و اپل گفت متوجه شده است که «تیم استادیا به‌طرز قابل‌توجه‌ای کوچک‌ شده است.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی گوگل استادیا چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده