نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۸

هیدتاکا میازاکی باس فایت محبوب خود را انتخاب کرد

هیدتاکا میازاکی در یک پست از بلاگ رسمی پلی‌ استیشن، باس‌فایت محبوب خود در میان باس‌های آثار استودیو فرام‌سافتور را انتخاب کرد.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، هیدتاکا میازاکی نبرد محبوب خود از میان باس‌فایت‌های آثار تیم فرام‌سافتور را انتخاب کرده است. این بازی‌ساز ژاپنی که با ساخت بلادبورن و مجموعه بازی دارک سولز محبوبیت قابل توجهی را در میان دنبال‌کنندگان هنر هشتم به‌دست‌ آورد، چند روز قبل یک مصاحبه‌ی اختصاصی با بلاگ رسمی پلی استیشن داشت. او حالا در مطلب جدید سایت، نبرد با Old Monk از بازی Demon's Souls را به‌عنوان باس‌فایت محبوب خود انتخاب کرده است. میازاکی درباره‌ی انتخاب خود چنین می‌گوید:

«تلاش کردم تا ایده‌‌هایم درباره‌ی این نبرد، چه از منظر بصری و چه از منظر گیم‌پلی را در بازی اجرا کنم؛ از جمله ایده‌های مربوط‌به اِلِمان مولتی‌پلیر. چه از نظر فنی و چه از نظر میزان فان بودن مبارزه برای مخاطب، واکنش‌هایی منفی را دریافت کردیم و هیچ کس به‌ایده‌ی من برای نبرد با Old Monk باور نداشت. در پایان اما توانستیم چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و یک نبرد جذاب را خلق کنیم؛ مبارزه‌ای که فکر می‌کنم طرفداران هم دوستش داشتند. فکر می‌کنم که تلاش ما برای از میان برداشتن چالش‌های طراحی این مبارزه، باعث شد تا به‌تولید محصولی دست بزنیم که مایه‌ی افتخار ما است».

نبرد با Old Monk در بازی Demon's Souls

به‌مناسبت نزدیک شدن به‌‌موعد عرضه‌ی بازی Elden Ring یعنی تازه‌ترین اثر تیم فرام‌سافتور، مطلب ویژه بلاگ پلی استیشن نظر بازی‌سازهای مطرح شرکت سونی را پیرامون جذاب‌ترین باس‌فایت آثار فرام‌سافتور جویا شده است. جدا از آن‌ها هم خود هیدتاکا میازاکی که رئیس استودیو به‌شمار می‌رود، نبرد با Old Monk از بازی دیمنز سولز را انتخاب کرد؛ نبردی که مثل برخی از مبارزات عظیم بازی‌های سولز نیست.

در این نبرد، Old Monk با ظاهر کردن Black Phantom (یک بازیکن دیگر از جهانی دیگر) مبارزه‌ای خاص را ترتیب می‌دهد و درواقع کاری می‌کند تا یک گیمر دیگر برای او بجنگد. ما در این نبرد به‌جای قرار گرفتن دربرابر «اولد مانک» باید یک بازیکن دیگر را از میان برداریم. در این نبرد که هرگز مثل آن را در سایر محصولات فرام‌سافتور ندیدیم، مهارت‌های گیمر برای نبرد با یک بازیکن دیگر (مبارزات PvP) سنجیده می‌شود. می‌توان گفت که نبرد با Old Monk به شکل‌گیری مکانیزم‌هایی مثل سیستم Invade در بازی‌های سری دارک‌سولز و محصولات بعدی فرام‌سافتور کمک کرده است.

تصویری از باس Old Monk در بازی Demon's Souls

همان‌گونه که گفتم علاوه‌بر میازاکی، بازیسازهای مطرح بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی هم باس‌فایت‌های محبوب خود از بازی‌های فرام‌سافتور را انتخاب کرده‌اند که در میان آن‌ها نام‌هایی مثل Nameless King، رویارویی با Great Grey Wolf Sif، مبارزه با Dragonslayer Ornstein و البته Executioner Smough اکثریت انتخاب‌ها را تشکیل می‌دهند.

نظر شما چیست؟ کدام یک از باس‌فایت‌های محبوب ساخته‌های میازاکی را بیشتر دوست دارید؟ دیدگاه خود را برای زومجی بنویسید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده