نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۱

تاسیس استودیوی بازی‌سازی جدید توسط سازندگان Journey

استودیوی جدید سازندگان Journey و What Remains of Edith Finch روی ساخت تجربه‌های منحصربه‌فرد متمرکز خواهد بود.

روز گذشته توسعه‌دهندگان سابق تعدادی از بهترین بازی‌های مستقل دهه‌ی گذشته از استودیوی بازی‌سازی جدید خود رونمایی کردند. این استودیوی جدید که Gardens نام دارد، در حال حاضر در یک مکان مشخص مستقر نیست و هنرمندان این استودیو در نقاط مختلف شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا و شهر پورتلند در غرب ایالت اورگن مستقر هستند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، مدیران این استودیو موفق شده‌اند تا به میزان ۴/۵ میلیون دلار سرمایه اولیه از شرکت نوپای Transcend Fund دریافت کنند. طبق اطلاعات منتشر شده تمام اعضای شرکت به مزایای استخدامی با ارزشی دسترسی خواهند داشت. ۳۵ ساعت کار هفتگی، شفافیت در میزان حقوق پرداختی همه کارمندان، خدمات درمانی و دندان‌پزشکی و حق انتخاب دریافت سهام شرکت از جمله این امکانات هستند.

اعضای اصلی مدیریت این تیم مستقل را بازی‌سازانی همچون کریس بل، استیون بل و لکسی دستل تشکیل می‌دهند. استیون و کریس بل هر دو از طراحان بازی‌های مانند What Remains of Edith Finch و Sky: Children of the Light هستند و لکسی دستل کارگردانی بازی ایندی Dustforce و بسیاری از بازی‌های دو بعدی دیگر را در کارنامه دارد. کریس بل وظیفه کارگردانی و ریاست استودیو، استفن بل وظیفه نویسندگی و کارگردانی روایی و لکسی دستل کارگردانی فنی اولین پروژه استودیو Gardens را برعهده خواهند داشت.

کریس بل مدیر استودیو درباره دلایل تأسیس این شرکت می‌گوید: «در استودیو گاردنز، هدف اصلی ما ساخت یک فضای سالم و شاد است و درکنار کیفیت کاری پروژه‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. الویت اول ما این است که مطمئن شویم که اعضای استودیو در شرایط مناسبی قرار دارند و در عین حال با در اختیار گذاشتن ابزارها و منابع کافی در اختیار آن‌ها قصد دستیابی به بهترین تجربه‌های داستانی آنلاین میان تمام بازیکنان را داریم.»

تصویر کانسپت آرت اولین بازی استودیوی مستقل Gardens

به‌گفته اعضای استودیو، اولین پروژه آن‌ها که از همین حالا در دست توسعه قرار دارد، یک بازی ماجراجویی سه‌بعدی خواهد بود که برای کنسول‌ها و پی‌سی ساخته می‌شود. این بازی روی خلق جهان‌های منحصربه‌فرد و نوآورانه‌ای متمرکز خواهد بود که به‌صورت آنلاین، مسیر بازیکنان را در این دنیای جادویی به یکدیگر گره می‌زند.

علاوه‌بر اعضای مدیریتی استودیو، بازی‌سازان باسابقه دیگری مانند رایان بنو که تجربه کار روی بازی‌های محبوب Ratchet & Clank و Marvel’s Spider-Man را دارد و رز دیل که در مراحل ساخت بازی‌های Skyrim و Fallout 4 در بتسدا حضور داشته است، از دیگر توسعه‌دهندگان این استودیوی تازه تأسیس هستند. سایر اعضای استودیو نیز سابقه کار روی بازی‌های مانند Ashen ،Call of Duty: Infinite Warfare و پروژه‌های سینمایی مانند The Hobbit و The Adventures of Tintin را نیز در کارنامه دارند. البته فرایند جذب بازی‌سازان مستعد در موقعیت‌های گوناگون همچنان در وب‌سایت رسمی این استودیو ادامه دارد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده