// پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۳

الکترونیک آرتز فعلا برنامه‌ای برای اضافه کردن NFT به بازی‌ های خود ندارد

اندرو ویلسون می‌گوید EA فعلا تمایل ندارد تمرکز خود را روی اضافه کردن NFTها به بازی‌هایش بگذارد؛ گرچه ممکن است بعدا به استفاده از آن روی بیاورند.

اندرو ویلسون، مدیر ارشد اجرایی الکترونیک آرتز اخیرا در جریان جدیدترین جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی شرکت سخنرانی کرده و گفته است که آن‌ها فعلا نمی‌خواهند تمرکز خود را روی اضافه کردن NFT به بازی‌هایشان بگذارد. ویلسون قبول دارد که در حال حاضر شرکت‌های زیادی در صنعت بازی به استفاده از NFTها روی آورده‌اند. او اما معتقد است آن تب‌و‌تابی که هم‌اکنون در شرکت‌های بازی‌سازی برای سرمایه‌گذاری در NFT ها وجود دارد، مانند دورانی است که مثلا فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی یا 3D محبوب شده بودند و همه می‌خواستند با استفاده از آن‌ها بازی بسازند.

NFT یا توکن غیرقابل معاوضه نوعی دارایی دیجیتالی منحصر‌به‌فرد است که قابل تبدیل به رمزارزهای دیگر نیست. NFT روی بلاک‌چین (نوعی پایگاه داده غیرمتمرکز) نگه‌داری می‌شود و می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد؛ از یک نقاشی دیجیتالی یا صدای ضبط‌شده گرفته تا آیتم‌های درون‌برنامه‌ای در بازی‌های ویدیویی. در حال حاضر افراد زیادی به خرید و جمع‌آوری NFTها علاقه دارند. ویلسون در همین راستا توضیح می‌دهد: «از نظر من چهار عامل مهم وجود دارند که تعیین می‌کنند آیا محتوا (یا آیتمی) ارزش خرید و جمع‌آوری را دارد یا خیر: کیفیت، کمیاب بودن، اثبات اصالت و ارزشی که آن آیتم برای عده‌ای از مردم دارد.

شاهد هستیم که این موضوع هم در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد و هم در دنیای مجازی و حتی در سال‌های گذشته مواردی این‌چنینی در بازی‌های خودمان اتفاق افتاده‌اند. معتقدم که آیتم‌های ارزشمندی که قابل جمع‌آوری باشند، همچنان عنصر مهمی در صنعت ویدیو گیم و بازی‌هایی خواهند بود که به طرفداران ارائه می‌دهیم. باید منتظر ماند و دید که آیا NFTها نیز در دسته‌ی دارایی قرار می‌گیرند که ارزش خرید و جمع کردن داشته باشند یا نه. ما از این دید به موضوع نگاه می‌کنیم که بتوانیم بهترین تجربه‌ی ممکن را به گیمر ارائه دهیم. استفاده از NFT تصمیمی است که به مرور زمان آن را بررسی خواهیم کرد. اما فعلا چیزی نیست که خیلی مشتاق باشیم واردش شویم.»

کنترلر بازی در کنار لوگوی NFT

ویلسون البته در جلسه‌ی قبلی که در پاییز گذشته برگزار شد، گفت: «NFTها و سیستم بازی برای کسب درآمد (Play to Earn) ایده‌هایی بسیار نوپا هستند و باور دارم این موارد بخش مهمی از آینده‌ی صنعت بازی را شکل خواهند داد.» همان‌طور که اشاره شد، شرکت‌های بازی‌سازی بزرگی از جمله یوبیسافت و کونامی مدتی است آیتم‌های دیجیتالی بازی‌های خود را در قالب NFT به بازیکنان می‌فروشند. همچنین به‌نظر می‌رسد که روز‌به‌روز شرکت‌های بیشتری به ورود به این حوزه ابراز تمایل می‌کنند؛ یکی از جدیدترین این شرکت‌ها نیز اسکوئر انیکس است. بااین‌حال، بخش بزرگی از گیمرها و افراد دیگر به‌شدت به این رویکرد بازی‌سازان انتقاد می‌کنند.

Team17، سازنده‌ی مجموعه بازی Worms نیز به‌تازگی اعلام کرد برای ورود به فضای NFT برنامه دارد. این استودیو اما پس از روبه‌رو شدن با انتقاد شدید طرفداران و شرکای تجاری خود، مجبور شد از این تصمیم عقب‌نشینی کند. البته هنوز شرکت‌هایی مانند یوبیسافت وجود دارند که دربرابر سیل انتقادها مقاومت می‌کنند و حتی مدیران آن‌ها می‌گویند «گیمرها هنوز درک نمی‌کنند NFTها چه مزایایی برای آن‌ها دارد.»

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده