نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۴

فصل یک بازی Battlefield 2042 تاخیر خورد

تیم تولید Battlefield 2042 با انتشار یک پست در وب‌سایت شرکت الکترونیک آرتز، از تأخیر در نشر محتویات فصل یک و آماده‌سازی آپدیت‌های تازه‌ برای این بازی خبر داد.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، تیم EA DICE با نشر یک پست در وب‌سایت رسمی شرکت الکترونیک آرتز از تأخیر در عرضه‌ی محتویات فصل یک بازی Battlefield 2042 خبر داد. طبق این پست جدید، تمرکز استودیو دایس روی بهبود وضعیت فعلی اثر نام‌برده کاری می‌کند تا نشر محتویات فصل یک این بازی به‌اوایل تابستان سال آینده موکول شود.

رایان مک‌آرتور که تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی به‌شمار می‌رود، در این پست تازه از وب‌سایت رسمی EA نوشت: «ما شدیدا به آینده‌ی بازی Battlefield 2042 متعهد و پایبند هستیم و برای اعمال کردن موارد جدید و اصلاح موارد قبلی، با تیم‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا مشخصه‌هایی را که برایتان اهمیت دارند، در این بازی بگنجانیم. تأخیر در انتشار محتویات فصل یک باعث می‌شود تا بتوانیم روی بهتر کردن تجربه‌ی بتلفیلد 2042 متمرکز باشیم و به‌طور هم‌زمان، توسعه‌ی محتویات فصلی‌ را هم تکمیل کنیم».

یکی از کاراکترهای بازی Battlefield 2042

طبق این پست جدید، آپدیت‌های تازه‌ی بتلفیلد 2042 در سریع‌ترین زمان ممکن به‌بازی اضافه خواهند شد. با استناد به‌مطلبی که تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی در وب‌سایت EA منتشر کرده است، آپدیت بعدی بتلفیلد 2042 صفحه‌ی امتیازات بازیکنان تیم‌های خودی و تیم‌های دشمن را از یکدیگر جدا می‌کند، نسبت Kill to death را در آمار و ارقام به‌دست آمده نمایش می‌دهد و در پایان هر راند، امتیازات به‌دست‌آمده را در دسترس گیمر قرار می‌دهد. گفتنی است که این به‌روزرسانی قرار است وضعیت ارتباطات صوتی مابین بازیکنان را بهتر کند. طبق اعلامیه‌ی رایان مک‌آرتور، بهبود ارتباطات صوتی بین‌ گیمرها از اولین قدم‌های استودیو DICE برای بهبود وضعیت بازیِ تیمی در بتلفیلد 2042 خواهد بود.

در ادامه‌ی فهرست بهبودهای بتلفیلد 2042 به اصلاح سیستم‌های مربوط‌به‌بازی‌ِ تیمی اشاره شده است. بهینه شدن مکانیزم Ping درکنار اصلاح سیستم پاداش‌دهی به‌گیمر برای علاقه‌مند کردن بازیکن به تجربه‌ی بازی در جهت محقق شدن Objectiveهای تیم، از دیگر اهداف دایس هستند. با نشر آپدیت جدید احتمالا شاهد اصلاح و بهتر شدن این موارد خواهیم خواهیم بود. گفتنی است که حالت Battlefield Portal نیز با دریافت آپدیت‌های جدید و گسترش ابزارهای موجود،‌ یک تجربه‌ی بهتر را در دسترس بازیکنان قرار خواهد داد.

تیم EA DICE اعلام کرد که از حالا به‌بعد یک روند کاملا شفاف را برای توضیح راجع به محتویات و آپدیت‌های جدید بتلفیلد 2042 پیش خواهد گرفت، به‌واکنش هوادارها گوش خواهد داد و برنامه‌های خود را با واکنش‌های جامعه‌ی مخاطبان هماهنگ خواهد کرد

EA در روزهای اخیر و طی برگزاری کنفرانس تحلیل شرایط مالی خود اعلام کرد که بازی بتلفیلد 2042 اصلا در حد انتظار این شرکت عمل نکرده است. تیم DICE هم که طی ماه‌های اخیر در حال تلاش برای بهبود وضعیت آشفته‌ی این اثر بوده است، اعلام کرد که از حالا به‌بعد یک روند کاملا شفاف را برای توضیح پیرامون محتویات و آپدیت‌های جدید بتلفیلد 2042 پیش خواهد گرفت، به‌واکنش هواداران گوش خواهد داد و برنامه‌های خود را با دیدگاه جامعه‌ی مخاطبان هماهنگ خواهد کرد.

تأخیر در نشر محتویات فصل اول بازی برای اشخاصی که نسخه‌های ویژه از بتل‌پس‌های Battlefield 2042 را خریداری کرده بودند، قطعا یک موضوع ناخوش‌آیند به‌حساب می‌آید. تیم EA DICE به‌منظور تشکر از حمایت بازیکنانی که نسخه‌های آلتیمیت و Gold از بتل‌پس این بازی را خریداری کرده‌اند،‌ باندل‌هایی اختصاصی از پوشش‌های خاص Specialistها، پوشش برای تفنگ، پوشش برای وسایل نقلیه،‌ یک سلاح سرد و یک Player Card ویژه را در اختیار این بازیکنان قرار می‌دهد.

هنوز زمان انتشار آپدیت جدید بازی بتلفیلد 2042 مشخص نیست. بازی نام‌برده یک به‌روزرسانی بزرگ را در ماه نوامبر و آپدیت دیگری را ژانویه دریافت کرد. گفته می‌شود که یک به‌روزرسانی جدید در ماه مارس (اسفند-فروردین) برای بتلفیلد 2042 از راه می‌رسد تا بهبودهای ذکرشده در بازی اعمال شوند.

نمایی از تریلر بازی Battlefield 2042

بازی Battlefield 2042 در زومجی بررسی شد و نمره‌ی ۷ را دریافت کرد. در خلاصه‌ی بررسی بتلفیلد 2042 چنین می‌خوانیم:

«ارائه حس نوستالوژی با پورتال، وجود هازارد زون و ساختار جدید آن برای مجموعه Battlefield، سبب شده تا با یک محصول متفاوت در این مجموعه طرف باشیم. محصولی که ایده‌های سرگرم کننده و جدیدی را در خود جای داده است، اما عدم استفاده مناسب از پتانسیل‌های این ایده‌ها سبب شده تا بتلفیلد 2042 نتواند آنطور که باید و شاید محصول سرگرم کننده‌ای برای کاربران تازه وارد و همچنین کاربران قدیمی باشد».


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده