نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۸

ثبت رکورد جدید در تعداد مشترکین سرویس PS Plus

سرویس پلی استیشن پلاس با روند رو به رشد خود نسبت به سال گذشته، به آمار ۴۸ میلیون عضو فعال رسیده که بالاترین رکورد ثبت شده توسط این سرویس سونی است.

براساس جدیدترین آمار ارائه شده توسط مدیران سونی، پلی استیشن پلاس به رکورد جدیدی در زمینه تعداد مشترکین فعال در کنسول‌های PS4 و PS5 دست پیدا کرده تا تعداد اعضای آن تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به ۴۸ میلیون کاربر برسد. این بالاترین رکوردی است که PS Plus تاکنون موفق به دستیابی به آن شده و در مقایسه با آمار ۴۷.۶ میلیون عضوی که در موعد مشابه سال گذشته در این سرویس فعالیت داشتند، رشد کوچکی را تجربه می‌کند.

این احتمال وجود دارد که آمار اعضای سرویس PS Plus با روندی که در حال حاضر در پیش گرفته، در دوره‌های پیش رو اندکی کاهش پیدا کند، اما سونی امیدوار است تا با توسعه‌ی پروژه‌ی اسپارتاکوس که به رقیب ایکس باکس گیم پس مشهور است، حتی به اهداف بالاتری دست پیدا کند.

سرویس PS Plus و کنترلر دوال سنس

لازم به ذکر است که با وجود شرایط نگران کننده‌ای که گاهی اوقات سونی را تهدید می‌کنند، داده‌های آماری آینده‌ی درخشانی را برای این شرکت ژاپنی به تصویر می‌کشند. باوجود محدودیت‌های زیادی که عرضه‌ی حداکثری کنسول‌های PS5 را به چالش می‌کشد، بخش پلی استیشن با کسب درآمد ۷.۱۵ میلیارد دلار، رتبه‌ی دوم بهترین فصل کسب‌وکار خود در طول تاریخ سونی را تجربه کرده که از لحاظ درآمد عملیاتی در رتبه‌ی نخست بهترین سه‌ماهه‌های آن‌ها در طول فصل تعطیلات قرار می‌گیرد.

بنابراین به‌طور کلی می‌توان گفت که با همه‌ی نگرانی‌ها و انتقاداتی که بعضاً در مقابل سونی قرار می‌گیرند، این شرکت هنوز در قوی‌ترین وضعیت خود در بازار رقابت قرار دارد. لذا باید دید که این پیشتازی در سال‌های پیش رو با رقبایی که روزبه‌روز درحال رشد و توسعه هستند به چه شکل به چالش کشیده خواهد شد.

در پایان نظرات خود را با زومجی و سایر اعضا به اشتراک بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده