نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

EA: عملکرد Battlefield 2042 مطابق انتظارات نبود

مدیرعامل الکترونیک آرتز در گزارش مالی اخیر خود به برآورده نشدن انتظارات av;j از Battlefield 2042 اشاره کرد.

درحالی که بازیکنان مطمئنا از مشکلات و چالش‌هایی که Battlefield 2042 از زمان عرضه متحمل آن‌ها شده است آگاه بودند، الکترونیک آرتز به‌عنوان ناشر جدیدترین قسمت از سری بتلفیلد نیز در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران به این مشکلات اذعان کرد و پذیرفت که این بازی تاکنون انتظارات آن‌ها را برآورده نکرده است.

اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز در اظهارات اخیر خود در جریان کنفرانس دوره‌ی سه‌ماهه سوم سال مالی این شرکت اعلام کرد که Battlefield 2042 همواره یک بازی جاه‌طلبانه برای EA بود، اما پیگیری بخش زیادی از روند توسعه‌ی بازی در شرایط قرنطینه‌ی ناشی از شیوع ویروس کرونا روی کیفیت محصول نهایی تأثیر منفی گذاشت. ویلسون در ادامه‌ی صحبت‌های خود در این‌باره می‌گوید:

«توسعه‌ی این بازی به‌دست گروهی که نزدیک به دو سال از راه دور و در خانه کار می‌کردند، درنهایت برای ما به شکل بسیار چالش‌برانگیز دنبال شد. ما در مراحل تست و بررسی اولیه‌ی بازی به این نتیجه رسیدیم که بتلفیلد 2042 آماده‌ی رسیدن به‌دست بازیکنان است و شروع عرضه‌ی بازی نیز بسیار قوی و باثبات دنبال شد. اما همینطور که بازیکنان بیشتری به تجربه‌ی این بازی پرداختند، مشخص شد که یک سری مشکلات پیش‌بینی‌نشده وجود دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود. ضمن اینکه برخی از انتخاب‌هایی که در طراحی تجربه‌ی بازی داشتیم، با سلایق جامعه‌ی بازیکنان همخوانی نداشتند».

گیم پلی بازی بتلفیلد 2042

ویلسون در ادامه روی تعهد EA برای به‌روزرسانی Battlefield 2042 در ماه‌های آتی تأکید کرد و در همین راستا به تأخیر زمان عرضه‌ی محتوای فصل اول سرویس آنلاین این بازی اشاره کرد. این تصمیم به منظور بهبود هرچه بیشتر تجربه‌ی کاربری بازی در فرصت باقی‌مانده اتخاذ شده است.

درحالی‌که دقیقا مشخص نشد که عملکرد دور از انتظار بازی جدید Battlefield چگونه بر وضعیت مالی EA تأثیر گذاشته است، اما در ادامه‌ی کنفرانس اعلام شد که کمبود آمار فروش بتلفیلد 2042 توسط FIFA و Apex Legends جبران شده است. در نتیجه برای EA نگرانی خاصی در این‌باره وجود ندارد. FIFA 22 قوی‌ترین عرضه‌ی تاریخ مجموعه بازی فیفا را تجربه کرده است. گزارش مالی سه‌ماهه‌ی EA برای اولین‌بار شامل درآمد استودیوهای Codemasters ،Glu Mobile و Playdemic شد؛ تیم‌هایی که توسط الکترونیک آرتز خریده شدند.

ویلسون در پایان خاطرنشان کرد که شرکت به سرمایه‌گذاری روی بتلفیلد و رشد این مجموعه ادامه خواهد داد. یکی از بخش‌های انجام این کار، حضور پررنگ بازی در پلتفرم موبایل خواهد بود. البته به‌گفته‌ی مدیرعامل، این مجموعه فعلا در برنامه‌های EA به «یک توقف کوتاه» رسیده است. از طرفی عملکرد ناامیدکننده‌ی بتلفیلد 2042، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال ارائه‌ی این بازی به‌شکل Free-to-Play یا رایگان را مطرح کرده است که با واکنش‌های زیادی مواجه شدند. تام هندرسون، اینسایدر معروف صنعت بازی مدعی شده است که الکترونیک آرتز مشغول بررسی امکان ارائه‌ی یکی از بخش‌های بازی Battlefield 2042 به‌شکل رایگان است.

چتربازی در بازی بتلفیلد 2042

بازی Battlefield 2042 درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر قابل تجربه است. در بررسی بازی Battlefield 2042 می‌بینید که این محصول توانست از زومجی نمره‌ی ۷ از ۱۰ را دریافت کند. EA اعلام کرد که درآمد خالص این شرکت در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی اخیر ۱.۷۹ میلیارد دلار بود که ۷ درصد بالاتر از آمار موعد مشابه سال گذشته است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده