// سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳

آغاز مذاکرات خرید بانجی توسط سونی از شش ماه قبل

براساس جدیدترین اخبار بازی، خریداری شدن بانجی توسط سونی به مدت شش ماه مورد مذاکره بوده است.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که سونی اعلام کرد که استودیو بانجی، سازنده‌ی چند بازی هیلو و مجموعه بازی Destiny را به قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرده است. البته که معامله‌ای به این بزرگی یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و طبق گزارش‌ها، این خرید به مدت شش ماه در حال انجام بوده است.

کریستوفر درینگ از رسانه‌ی معتبر Games Industry در توییتر می‌نویسد: «این معامله طی ۵ یا ۶ ماه گذشته در حال انجام بوده است. خرید بانجی توسط پلی استیشن، واکنشی به خرید Zynga توسط شرکت Take-Two Interactive یا خرید اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت نیست».

جیم رایان، هرمن هالست و چند عضو ارشد شرکت Bungie (بانجی، خالق بازی Halo 2 و بازی Destiny 2)

(جیم رایان، هرمن هالست، جیسون جونز و چند عضو ارشد دیگر بانجی)

این گزارش اصلا تعجب آور نیست. زیرا باید در نظر داشته باشید که قطعا انجام این مدل معاملات بیشتر از دو هفته طول می‌کشد. بااین‌حال هنوز هم دیوانه‌کننده به نظر می‌آید که اخبار رسمی سه خرید گران‌قیمت و بزرگ در جهان بازی‌های ویدیویی طی اولین ماه سال جاری میلادی با چند روز فاصله از هم منتشر شدند.

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن تصویر بالا را در اکانت توییتر خود به اشتراک گذاشت و نوشت: «در سال گذشته چند نفر که عاشق بازی‌های ویدیویی هستند، دور هم جمع شدند تا در رابطه با چشم‌اندازی که برای آینده داریم، با یکدیگر صحبت کنیم؛ در رابطه با اینکه چگونه شاید با همکاری یکدیگر بتوانیم آن را بسازیم. امروز یک قدم بلند به سمت آن چشم‌انداز برداشتیم. نمی‌توانم صبر کنم!».

۲۰۲۲ سال عجیبی از نظر خریداری استودیو‌های بازی‌سازی بوده است و می‌دانیم که خریدها به این زودی‌ها نیز به پایان نمی‌رسند. جیم رایان، مدیرعامل و رئیس SIE تأیید کرده است که ما قطعا می‌توانیم انتظار خریدهای بیشتر از سوی پلی استیشن را داشته باشیم. همچنین انتظار می‌رود که سایر شرکت‌ها هم خریدهای دیگری را انجام دهند.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده