نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷

خرید بازی فکری Wordle توسط نیویورک تایمز

شرکت نیویورک تایمز اعلام کرد که بازی خلاقانه و ذهنی Wordle را از استودیوی فت‌کت (FatCat) خریده است و اکنون مالک این اثر به شمار می‌آید.

به‌تازگی نیویورک تایمز اقدام به خریداری بازی فکری Wordle کرده است. در این اثر بازیکن‌ها با استفاده از مجموعه‌ای از حروف، فرصت‌های محدودی دارند تا به پیدا کردن کلمات مختلف در جدول‌های ۵ قسمتی بپردازند و میزان دقت و تمرکز خود را در رقابت با سایر بازیکن‌ها به چالش بکشند. در این بازی روزانه رقابت‌های مختلفی قرار داده می‌شود و بازیکن‌ها فرصت دارند تا با تشخیص کلمات، امتیازهای خود را افزایش دهند.

نیویورک تایمز یکی از دلایل خرید بازی تحت-وب Wordle را موفقیت و محبوبیت روزافزون آن می‌داند و انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی، تعداد کاربران این بازی دیجیتالی به بیش از ۱۰ میلیون نفر برسد. طبق مقاله‌ی نیویورک تایمز، بازی Wordle ابتدا روی یک سایت کوچک و بدون هیچ تبلیغاتی در دسترس قرار گرفت و تا ابتدای ماه نوامبر فقط ۹۰ بازیکن داشت. پس از اینکه بازیکنان در این اثر چالش‌برانگیز به پیروزی می‌رسیدند و اخبار آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، محبوبیت آن گسترش یافت تا در اواسط ماه ژانویه‌‌ی ۲۰۲۱ رکورد ۳۰۰ هزار بازیکن را به ثبت برساند.

با خریداری شدن بازی Wordle توسط شرکت نیویورک تایمز، برخی از طرفداران این اثر از آینده‌ی احتمالی آن نگران هستند. چراکه به‌تازگی جاش واردل، خالق Wordle به بازیکنان قول داده بود این بازی همچنان رایگان و بدون تبلیغات باقی بماند. واردل در مصاحبه‌ی اخیر خود گفته بود: «نسبت به برنامه‌های موبایلی که برای جلب توجه بازیکن‌ها اقدام به ارسال پیام و اعلان می‌کنند، احساس خوبی ندارم. من ایده‌ی معکوس آن را دوس دارم؛ یک بازی که به‌دنبال برانگیختن توجه بیشتر بازیکن‌ها نباشد. Wordle یک اثر بسیار ساده است و انجام هر مرحله‌ی آن حدود ۳ دقیقه زمان خواهد برد. در این بازی هیچ تبلیغاتی وجود ندارد و من از داده‌های بازیکن‌ها استفاده‌ نخواهم کرد. این تصمیم کاملا سنجیده شده است».

در اخبار بازی منتشرشده از سوی نیویورک تایمز به آینده‌ی احتمالی بازی Wordle اشاره نشده است. اما به نظر می‌رسد این اثر درکنار جدول‌ کلمات مشهور نشریه‌ی نیویورک تایمز در دسترس مخاطبان قرار گیرد. نظر شما در مورد خریداری شدن بازی Wordle توسط نیویورک تایمز چیست؟ آیا تاکنون به تجربه‌ی این اثر پرداخته‌اید؟


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده