// سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷

کمک بانجی و استودیوهای دیگر پلی استیشن به یکدیگر در ساخت بازی ها

استودیو بازی‌سازی بانجی نه‌تنها پروژه‌های خود را جلو خواهد برد، بلکه با فناوری‌ها و قدرت تیم به چند بازی لایو سرویس استودیوهای دیگر پلی استیشن هم کمک خواهد کرد.

از چند سال قبل فهمیدیم که سونی می‌خواهد طی نسل ۹ علاوه‌بر ساخت بازی‌های داستانی و تک‌نفره‌ای که با آن‌ها شناخته می‌شود، در تولید و انتشار تجربه‌های چندنفره و لایو سرویس نیز به شکل جدی رشد کند. حالا می‌دانیم که تجربه، نیروهای بازی‌سازی و صدالبته تکنولوژی‌های متعلق به Bungie به بازی‌های لایو سرویس استودیوهای دیگر پلی استیشن نیز کمک می‌کنند. دیروز در جدیدترین اخبار بازی خواندیم که بانجی، استودیو سازنده‌ی آثاری همچون بازی Halo 2 و بازی Destiny 2 با ۳.۶ میلیارد دلار توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی خریداری شده است.

سونی نه‌تنها با تاکید روی حفظ ماهیت مستقل و ادامه‌ی فعالیت مولتی‌پلتفرم بانجی به‌عنوان بخشی از پلی استیشن کاری کرد که خیلی از طرفدارهای سری بازی Destiny خوشحال شوند، بلکه توضیح داد چه‌طور PlayStation Studios بهره‌ی فراوانی از حضور استودیو Bungie در تیم خواهد برد. جیم رایان، مدیرعامل و رئيس SIE نوشت: «سابقه‌ی موفق بانجی در فعالیت روی چند پلتفرم و عرضه‌ی بازی‌های لایو سرویس به ما در واقعی کردن جاه‌طلبی‌هایی که داریم، کمک خواهد کرد؛ جاه‌طلبی‌هایی در زمینه‌ی بردن پلی استیشن به فراتر از مرز کنسول و افزایش کاربرهای خود».

جذاب است که جیم رایان می‌گوید نه‌تنها بانجی به ساخت برخی از آثار استودیوهای دیگر پلی استیشن کمک خواهد کرد، بلکه بازی‌سازهای حاضر در پلی استیشن نیز می‌توانند روی بالا بردن سطح کارنامه‌ی شرکت Bungie تاثیر مثبت داشته باشند. دیروز هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن گفت که می‌خواهد بانجی و تیم‌های فرست-پارتی (اختصاصی) دیگر PS Studios سونی، دانش بازی‌سازی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از هم یاد بگیرند.

خریداری بانجی، خالق سری بازی Destiny و هیلو توسط پلی استیشن سونی

براساس آگهی‌های استخدام و گزارش‌ها می‌دانیم که شرکت Sony از مدتی قبل ظاهرا مشغول ساخت پنج بازی با المان‌های چندنفره بوده است که احتمالا به‌عنوان لایو سرویس برای مدت طولانی مورد پشتیبانی سازندگان قرار می‌گیرند؛ بازی آنلاین استودیو لندن سونی برای پلی استیشن 5، بازی مولتی‌پلیر جدید و بزرگ استودیو ناتی داگ در جهان The Last of Us، ریبوت مجموعه Twisted Metal از استودیو Firesprite در قالب یک بازی رایگان، بازی انحصاری در حال ساخت استودیو Deviation Games و بازی انحصاری در حال ساخت استودیو Haven جید ریموند. حتی اگر فقط بخشی از بعضی از این بازی‌ها مربوط‌به مولتی‌پلیر و لایو سرویس باشد، استودیوها می‌توانند در ساخت آن از راهنمایی‌ها و فناوری‌های بانجی بهره ببرند.

رایان در بخشی از صحبت‌های خود توضیح داد: «این یک قدم استراتژیک به سوی تکامل تجربه‌هایی است که ما آن‌ها را می‌سازیم. تجربه و تخصص بانجی در کار روی یک سرویس در کلاس جهانی و ارائه‌ی سرگرمی طولانی‌مدت به جامعه‌ی کاربری، بسیار جالب است و به تولید بازی‌های لایو سرویس در حال ساخت استودیوهای دیگر پلی استیشن کمک می‌کند. همزمان می‌بینیم که مهارت‌های استثنایی استودیوهای دیگر پلی استیشن می‌توانند به بانجی برای افزایش کیفیت مجموعه‌های فعلی و بازی‌های جدید بعدی این استودیو کمک کنند».


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده