// جمعه, ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۷

خداحافظی سگا با مراکز بازی آرکید پس از فروش کامل یک بخش شرکت

شرکت Genda با خرید ۱۴.۹ درصد باقی‌مانده از سهام بخش Entertainment سگا، به‌صورت کامل صاحب کسب‌وکار شرکت در مراکز تفریحی بازی‌های آرکید شد.

دیگر در مراکز تجربه‌ی بازی‌های آرکید ژاپن خبری از برند سگا نخواهد بود. شرکت Genda که در سال ۲۰۲۰ موفق به خرید ۸۵.۱ درصد از سهام بخش Sega Entertainment شرکت سگا شد، حالا ۱۴.۹ درصد باقی‌مانده را هم خریداری کرده است تا به شکل کامل موفق به تصاحب آن شود. Sega Entertainment بخشی بود که در نقاط مختلف ژاپن، مراکز بازی متعلق به سگا را مدیریت می‌کرد؛ مراکزی پرشده ازدستگاه‌های متعلق به شرکت Sega که مردم با آن‌ها مشغول تجربه‌ی بازی‌های آرکید می‌شوند.

در حقیقت براساس جدیدترین اخبار بازی پس از حدود ۵۰ سال فعالیت سگا در صنعت بازی‌های آرکید، نام این شرکت از مراکز تفریحی مورد بحث حذف خواهد شد. این اتفاق در حالی رخ داده است که خیلی‌ها انتظار از راه رسیدن آن را داشتند. زیرا در سال ۲۰۲۰ شرکت سگا تایید کرد که مرکز بازی آرکید Akihabara به‌صورت کامل تعطیل می‌شود. دلیل فروش ۸۵.۱ درصد سهام Sega Entertainment در سال ۲۰۲۰ هم این بود که شیوع ویروس کرونا/کووید 19 باعث به وجود آمدن شرایط عجیب برای این کسب‌وکار ویژه شد. در نتیجه وقتی اوضاع جهان از این نظر هنوز به شکل عادی برنگشته است، تعجبی ندارد که ۱۴.۹ درصد باقی‌مانده هم فروش رفت.

تصویری از بازی sonic frontiers

Genda GiGO Entertainment نام جدید Sega Entertainment سابق است و تمام مراکز بازی آرکید در ژاپن که قبلا متعلق به سگا بودند، دیگر به‌صورت کامل با برند GiGO اسم‌گذاری می‌شوند. با اینکه سگا به فعالیت‌های دیگر خود ادامه خواهد داد، شکی وجود ندارد که اکنون شرکت Sega Sammy با کنار گذاشتن کامل یک بخش رسما کوچک‌تر از قبل به‌نظر می‌رسد. هرچند انتظار می‌رود سگا به عرضه‌ی بازی‌های آرکید در مراکز تفریحی متعلق به شرکت‌های دیگر ادامه بدهد.

سگا نخستین مرکز تفریحی تجربه‌ی بازی آرکید را در اواخر دهه‌ی ۶۰ میلادی تأسیس کرد و در مقطعی تعداد آن‌ها را به ۱۰۰۰ نزدیک کرد. بازی OutRun، بازی Virtua Fighter و بازی Daytona USA برخی از شناخته‌شده‌ترین آثار سگا در جهان بازی‌های آرکید هستند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده