// جمعه, ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۷

بهبودهای گسترده Horizon Forbidden West نسبت به بازی اول

آی‌جی‌ان به‌تازگی در یک ویدیو به جزئیات و بهبودهای جدید Horizon Forbidden West نسبت به نسخه‌ی قبلی پرداخته است.

استودیوی Guerilla Games با Horizon Zero Dawn ثابت کرد که می‌تواند یک بازی اکشن-نقش‌آفرینی جهان باز باکیفیت و با فضایی منحصر‌به‌فرد بسازد؛ اثری که جنبه‌های مثبت کم نداشت، اما در عین حال حاوی مواردی بود که به‌نظر می‌رسید باید در دنباله‌ی آن تغییر کنند یا بهبود داده شوند. حالا IGN ویدیویی منتشر کرده است که به جزئیات جالب و جذاب Horizon Forbidden West می‌پردازند و گستردگی تغییرات و بهبودهای نسخه‌ی دوم مجموعه‌ی هورایزن را نسبت به نسخه‌ی اول نشان می‌دهد.

مثلا یکی از مواردی که در Horizon Forbidden West بهبود پیدا کرده، این است که تعداد آیتم‌هایی که می‌توان در Inventory الوی، پروتاگونیست مجموعه نگه داشت، محدود نخواهد بود. البته این بدین معنا نیست که الوی مانند بازی‌هایی چون GTA می‌تواند هر تعداد سلاح یا تجهیزات که خواست، با خود حمل کند و در این مورد همچنان محدودیت‌هایی وجود دارد. ولی حالا او در شهرها و مناطق مسکونی سراسر نقشه به Stashهایی دسترسی خواهد داشت که آیتم‌های اضافی به آن‌ها منتقل خواهند شد.

تلالو نور روی سطح آب و ایلوی در آستانه مبارزه با هیولا ماشینی بزرگ در هورایزن فوربیدن وست پلی استیشن سونی

بازیکن به آیتم‌های احیای سلامتی نگه‌داشته‌شده در Stashها دسترسی سریع دارد و مثلا اگر در میدان نبرد نیاز پیدا کرد که اینونتوری خود را به سرعت با آیتم‌های مذکور پر کند، با نگه داشتن دکمه‌ی بالا روی کنترلر می‌تواند این کار را انجام دهد. ابزار Focus الوی نیز دستخوش بهبودهایی شده است. در Horizon Forbidden West با نگه‌داشتن R3 می‌توان این دستگاه پرکاربرد را به کار گرفت و با آن محیط را اسکن کرد. همچنین حالا فوکس سطوحی را که الوی می‌تواند از آن‌ها بالا برود، به‌‌ شکل هولوگرام نشان می‌دهد. می‌توان گفت این روش قطعا از طراحی سطوح قابل تعامل به رنگ زرد (که در بازی‌های دیگر متداول است) بهتر خواهد بود.

در هورایزن زیرو داون برای اینکه بفهمیم کدام‌یک از قطعات ربات‌ها قابل استفاده و جداسازی هستند، باید با آنالوگ سمت راست کنترلر، دوربین را روی قسمت‌های مختلف آن ربات می‌چرخاندیم تا قطعات مهم بدن او اصطلاحا های‌لایت شوند. در Horizon Forbidden West این کار ساده‌تر شده است و الوی حالا می‌تواند با استفاده از دکمه‌های چپ‌راست‌بالا‌پایین، تمام قطعات جداشدنی آن‌ها را مرور کند و بدین ترتیب دیگر لازم نیست دوربین را روی قسمت‌های مختلف بدن آن‌ها بچرخاند. علاوه‌براین، در هورایزن فوربیدن وست می‌توانیم قطعاتی را که می‌خواهیم از بدن ربات جدا کنیم، به همان صورت های‌لایت‌شده نگه داریم تا هنگام مبارزه آن قسمت‌ها را راحت‌تر ببینیم.

ایلوی میان NPCهای بازی هورایزن فوربیدن وست استودیو گوریلا گیمز

مورد دیگری که البته سازندگان پیش‌تر نیز به آن اشاره کرده بودند، این است که الوی در Horizon Forbidden West وقت بیشتری را در شهرها و با NPCهای مختلف می‌گذراند. برخلاف شهرهای نسخه‌ی اول که فعالیت‌های زیادی در آن‌ها برای انجام دادن وجود نداشت، شهرهای هورایزن فوربیدن وست مکان‌هایی هستند که بازیکنان در آن‌ها می‌تواند دست به انجام انواع‌و‌اقسام فعالیت‌ها بزنند.

الوی در شهرها و سکونت‌گاه‌های Horizon Forbidden West علاوه‌بر دریافت مأموریت‌های فرعی از طرف کاراکترها، می‌تواند دست به تجربه‌ی یک بازی رومیزی به‌نام Machine Strike بزند، از فروشنده‌های مختلف سلاح، لباس و تجهیزات بخرد، به Stash خود دسترسی داشته باشد و سلاح‌ها و زره خود را روی میز کارهایی که برای این کار درنظر گرفته شده است، ارتقا دهد. همچنین در شهرها مکان‌های خاصی وجود دارند که بازیکن در آن‌ها می‌تواند وارد گود مبارزه با ربات‎‌ها شود و مهارت‌های خود را در این زمینه تقویت کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بهبودها و تغییرات صورت‌گرفته در Horizon Forbidden West چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده