// پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸

اطلاعات جدید از کیفیت تصویر بسیار بالا در پلی استیشن وی آر 2

براساس گزارش جدید، کیفیت تصویر پلی استیشن وی آر 2 بیشتر از دو برابر هدست واقعیت مجازی Quest 2 است.

راس یانگ، مدیرعامل DSCC (مشاوران زنجیره‌ی تأمین صفحه‌نمایش) اعلام کرد که PlayStation VR2 سونی با دو پنل ۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ به کیفیت تصویر خیره‌کننده و تراکم پیکسلی «بیشتر از ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ برای هر چشم» می‌رسد. برای مقایسه باید بدانید که هدست PlayStation VR با «۳۸۶ پیکسل در هر اینچ برای دو چشم» یا همان «۱۹۳ پیکسل در هر اینچ برای هر چشم» مخاطب را به جهان واقعیت مجازی می‌برد. پس کیفیت تصویر PS VR2 با بیشتر از ۴ برابر پیشرفت نسبت به اولین پلی استیشن وی آر مواجه شده است.

پلی استیشن وی آر 2 ظاهرا از نظر «تعداد پیکسل در هر اینچ برای هر چشم» (تراکم پیکسلی) بهترین هدست واقعیت مجازی بازار تا امروز است

این دستاورد فنی زمانی بیشتر توجه شما را جلب می‌کند که بدانید به گزارش رسانه Android Central، تراکم پیکسلی هدست واقعیت مجازی Quest 2 آن‌چنان از «۳۰۰ پیکسل در هر اینچ برای هر چشم» فراتر نمی‌رود. تازه این در حالی است که میدان دید پلی استیشن وی آر 2 سونی ۲۰ درجه بیشتر از کوئست 2 خواهد بود. تمام گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت Sony اصلا به ارائه‌ی یک هدست VR قابل قبول بسنده نکرده است و ظاهرا می‌خواهد یکی از برترین محصولات بازار واقعیت مجازی تا امروز را تقدیم مخاطب‌ها کند.

برخورداری هدست PS VR2 از تراکم پیکسلی «بیشتر از ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ برای هر چشم» کاری می‌کند که موقع استفاده از آن واقعا پیکسل‌ها را نبینید. در حقیقت کیفیت مورد بحث باعث می‌شود که پلی استیشن وی آر 2 بهترین هدست واقعیت مجازی بازار از این نظر تا امروز باشد.

دسته های سنس پلی استیشن وی آر 2 کنسول PS5 سونی

برخلاف هدست PSVR که چندین و چند سیم داشت و بدون دوربین جداگانه کار نمی‌کرد، استفاده از پلی استیشن وی آر 2 بسیار آسان خواهد بود. این هدست واقعیت مجازی هیچ نیازی به دوربین جداگانه ندارد و تنها با یک سیم به درگاه USB-C کنسول پلی استیشن 5 وصل می‌شود. دوربین‌های روی هدست از پس دنبال کردن دست‌های شما و کنترلرها برمی‌آیند. این‌گونه نه‌تنها هر بار برای استفاده از آن فقط به اتصال با یک سیم به PS5 احتیاج دارید، بلکه با قدرت پردازشی کنسول نسل ۹ سونی می‌توانید تصاویر بسیار باکیفیت را روی هدست واقعیت مجازی پیشرفته‌ی خود ببینید و در جهان بازی‌های مختلف غرق شوید.

اکنون استودیو Guerrilla و استودیو Firesprite که هر دو متعلق به بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی هستند، روی بازی Horizon: Call of the Mountain برای پلی استیشن وی آر 2 کار می‌کنند. باید دید تیم‌های PlayStation Studios به ریاست هرمن هالست چه زمانی سراغ معرفی رسمی بازی‌های واقعیت مجازی انحصاری دیگر برای PlayStation VR2 می‌روند.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده