// چهار شنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۲

موفقیت مالی تاریخ‌ساز کپکام در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱

شرکت کپکام اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ موفق به رکوردشکنی از نظر میزان سود خالص شده است.

سال مالی جاری شرکت کپکام از ابتدای آوریل سال ۲۰۲۱ آغاز شد و در پایان مارس ۲۰۲۲ به اتمام می‌رسد. در نتیجه اکنون زمان انتشار گزارش مالی شرکت در «سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی» یعنی سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ شده است. به همین خاطر در جدیدترین اخبار بازی اعلام شد که کپکام «موفق‌ترین سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی خود» در تاریخ شرکت را چه از نظر مجموع درآمد و چه از نظر میزان سود خالص تجربه کرد.

گزارش مالی رسمی جدید نشان می‌دهد که کپکام همچنان در حال اوج‌گیری و پیشرفت مالی است

کپکام طی ۹ سال اخیر از نظر مجموع درآمد سالانه به شکل مداوم پیشرفت داشته است و طی پنج سال اخیر، قدم به قدم توانست میزان سود خالص سالانه‌ی خود را افزایش دهد. فروش بازی Resident Evil Village از ۵.۷ میلیون نسخه فراتر رفت و فروش بازی Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin به بیشتر از ۱.۴ میلیون نسخه رسید. اما فقط آثار جدید شرکت Capcom نیستند که به خوبی می‌فروشند. بلکه فروش آثار قبلی نیز همچنان ادامه دارد.

فروش بازی Monster Hunter Rise از ۸ میلیون نسخه بیشتر شد و فروش بازی Resident Evil 7: Biohazard به بیشتر از ۱۰ میلیون نسخه رسید. در حقیقت بازی RE7 در ششمین سال عرضه‌ی خود بیشتر از یک میلیون نسخه فروش داشت؛ به این معنی که احتمالا بسیاری از مردم نه‌تنها مشتاقانه به استقبال بازی Resident Evil Village رفتند، بلکه به خاطر آن می‌خواستند نسخه‌ی قبلی را هم تجربه کنند.

شخصیت‌های بازی علمی-تخیلی Pragmata

شرکت Capcom می‌خواهد اعضای تیم‌های بازی‌سازی خود را افزایش دهد و همزمان با گسترش سری بازی‌های خود، مجموعه‌های بیشتری را به وجود بیاورد. بازی Pragmata به‌عنوان تنها اثر کاملا جدید کپکام طی چندین و چند سال اخیر، در سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد. همچنین امسال به مناسبت ۳۵سالگی استریت فایتر، طرفدارهای این مجموعه بازی فایتینگ منتظر اعلام اخبار هیجان‌انگیز از سوی کپکام هستند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده