نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۳

واکنش نتفلیکس به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

مدیر اجرایی نتفلیکس در گزارش مالی جدید خود درباره اقدام اخیر مایکروسافت در تصاحب  اکتیویژن بلیزارد صحبت کرده و از هیجان خود گسترش فعالیت‌های این سرویس در زمینه گیمینگ می‌گوید.

اخبار داغ خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت واکنش‌ها و اظهارات مختلفی را به‌دنبال داشته و این موارد شامل افرادی از دیگر شرکت‌های فعال در این صنعت نیز می‌شوند. نتفلیکس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های استریمینگ جهان که به‌تازگی به حوزه‌ی گیمینگ ورود کرده، یکی از مواردی است که به اظهارنظر درباره خرید بزرگ مایکروسافت پرداخته است. گرگ پیترز، مدیر اجرایی و مسئول تولیدات نتفلیکس در گزارش مالی اخیر این شرکت درباره این خبر گفته که از مشاهده‌ی فعالیت‌های این حوزه هیجان زده شده است.

پیترز در ادامه گفته که اقدام مایکروسافت به‌نوعی تأییدی است بر ایده‌ی اصلی نتفلیکس که براساس آن، مدل تجاری سرویس‌های اشتراکی می‌تواند راه بسیار خوبی برای ارتباط مصرف‌کنندگان سراسر جهان با تجربیات عالی گیمینگ باشد. وی در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید: «این خرید بزرگ می‌تواند اعتبار ایده‌ی سرویس‌های اشتراکی را در زمینه بازی‌های ویدیویی نشان دهد.»

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

نتفلیکس بعد از بررسی پتانسیل‌ تجارت در زمینه‌ی بازی‌های موبایل، تصمیم به ورود به این حوزه گرفته است؛ حالا پیترز اعلام می‌کند که باتوجه‌به تمایل نتفلیکس برای لایسنس کردن آی‌پی‌های شناخته شده‌، کاربران این سرویس باید انتظار اقدامات بیشتر در زمینه گیمینگ را داشته باشند. وی در این‌باره می‌گوید: «ما آماده‌ی لایسنس کردن بازی‌های بزرگی هستیم که برای مردم شناخته شده هستند. فکر می‌کنم در طول امسال بخشی از این اقدامات را خواهید دید.»

مدیر اجرایی نتفلیکس در نامه‌ای که خطاب به سهام‌داران این شرکت ارسال کرده بود نیز نوشته بود که این شرکت از سال ۲۰۲۲ ارتباط خود با کژوال گیمرها و مخاطبان جدی بازی‌های ویدیویی را آغاز خواهد کرد. این کار با گسترش مجموعه بازی‌های نتفلیکس شروع می‌شود اما باید توجه داشت که این ایده درحال حاضر در فاز آزمایشی قرار داشته و کارشناسان نتفلیکس درحال ارزیابی اقدامات متناسب با اهداف خود هستند.

لوگوی نتفلیکس

پیترز در ادامه اظهار داشته که نتفلیکس علاوه‌بر لایسنس کردن بازی‌ها، به تجربیات تعاملی با بازیکنان نیز علاقه داشته و فرصت چندین ساله و بسیار جذابی را برای فعالیت در این حوزه می‌بیند. وی در ادامه مجدداً بر گسترش حضور نتفلیکس در زمینه بازی تأکید داشته و می‌گوید: «ما به موازات این کارها چیزهای جذابی را با ظرفیت داخلی استودیوهای خود ایجاد کردیم که شخصاً برای آن‌ها بسیار هیجان زده هستم. ما در این مدت استعدادهای فوق‌العاده‌ای را به کار گرفتیم تا در این فرایند به ما کمک کنند.»

بنابراین به‌نظر می‌رسد که در سال جاری میلادی، اخبار بیشتری از فعالیت‌های نتفلیکس در زمینه بازی‌های ویدیویی به‌دست ما خواهد رسید. این شرکت درحال تصاحب استودیوی Night School، توسعه‌دهنده بازی Oxenfree است و این قبیل کارها نشان‌دهنده علاقه‌ی زیاد آن‌ها برای ماجراجویی در حوزه‌ی گیمینگ است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده