// چهار شنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۳

رکوردشکنی ایکس باکس در سال ۲۰۲۱ از نظر مجموع درآمد

بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ بیشتر از هر سال دیگری درآمد داشت.

مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱، بخش گیمینگ این شرکت به ۱۶.۲۸ میلیارد دلار درآمد رسید. ایکس باکس در هیچ سال میلادی دیگری به این مجموع درآمد نرسیده بود. باتوجه‌به آن که زنیمکس/بتسدا هم به مایکروسافت تعلق دارد، تمام درآمد سال آن شرکت هم بخشی از این درآمد ۱۶.۲۸ میلیارد دلاری بخش گیمینگ مایکروسافت را تشکیل می‌دهد. پس وقتی در سال ۲۰۲۳ شاهد تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت باشیم، دیگر تمام درآمد آن شرکت بزرگ هم تبدیل به بخشی از درآمد فراوان ایکس باکس می‌شود.

گیم پس اکنون بیشتر از ۲۵ میلیون مشترک دارد، بازی Forza Horizon 5 توسط بیشتر از ۱۸ میلیون نفر تجربه شده است و مجموع تعداد بازیکنان هیلو اینفینیت از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت. همچنین باید بدانید که ۱۲.۶ میلیارد دلار از این ۱۶.۲۸ میلیارد دلار (۷۷ درصد کل درآمد) به «درآمد سرویس‌ها و محتوای ارائه‌شده» تعلق دارد. درآمد ایکس باکس از «سرویس‌ها و محتوا» در سال ۲۰۲۱ با ۸.۸ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۲۰ روبه‌رو شد، درآمد ایکس باکس از «سخت‌افزار» در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ با پیشرفت ۶۳.۳ درصدی مواجه شد و درآمد کلی ایکس باکس طی سال ۲۰۲۱ هم نسبت به سال ۲۰۲۰ توانست به ۱۷.۷ درصد رشد برسد.

اکنون نسبت به گذشته، درآمد از فروش دیجیتالی و سرویس‌ها بخش بزرگ‌تری از درآمد کلی ایکس باکس را تشکیل می‌دهد. درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت از «فروش بازی‌های شرکت‌های دیگر» طی سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافت. اما درآمد شرکت از «فروش بازی‌ها و سرویس‌های خود» نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد. براساس تازه‌ترین تخمین‌ها می‌دانیم که مجموع فروش ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس به‌تازگی از ۱۲ میلیون کنسول فراتر رفت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده