نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۲

افزایش ۴۸۶ درصدی تعداد بازیکنان PUBG بعد از رایگان شدن بازی

تعداد بازیکنان فعال بازی بتل رویال PUBG بعد از رایگان شدن بازی، بیش از ۴۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

ناشر بازی PUBG اخیراً مدل تجاری این بازی بتل رویال محبوب را تغییر داده و همچون رقبایی مانند فورتنایت، به یک بازی رایگان (free-to-play) تبدیل شده است. حالا به‌نظر می‌رسد که مطابق انتظار، این تغییر بسیار موفقیت آمیز واقع شده است؛ شرکت Krafton، ناشر بازی PUBG امروز اعلام کرده که تعداد بازیکنان این بازی در فاصله یک هفته از اجرایی شدن این تصمیم، به‌طور متوسط ۴۸۶ درصد افزایش یافته است.

این جهش، تعداد بازیکنان PUBG را حتی از زمانی‌که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده و با استقبال بی‌نظیری مواجه شد، بیشتر می‌کند. Krafton در ادامه خاطر نشان کرده که نرخ رشد تعداد بازیکنان پابجی در برخی مناطق جهان حتی بیشتر از این بوده و مثلاً در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع یا منطقه جنوب شرق آسیا و آمریکای جنوبی به ۵۳۷ درصد هم می‌رسد.

بازی بتل رویال PUBG در بالاترین رکورد خود، تعداد ۶۹۰ هزار بازیکن فعال را در پلتفرم استیم به ثبت رسانده که رکورد جدیدی برای آن محسوب می‌شود. Krafton گفته که نه‌تنها تعداد بازیکنان بیشتری به جامعه کاربران پابجی اضافه شده، بلکه حالا میانگین ساعات بازی آن در پی سی و کنسول‌ها نیز در مقایسه با هفته قبل ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ساعات تجربه PUBG به‌طور ویژه روی کنسول‌های پلی استیشن ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اسکین رایگان بازی پابجی

کرافتون اعلام کرده که قسمت‌های مختلف آموزشی بازی بیشترین سهم را در افزایش ساعات تجربه پابجی بعد از تغییر به حالت F2P به خود اختصاص می‌دهند و نقشه‌های Taego و Erangel نیز از تاریخ ۱۲ ژانویه بیشترین بازیکن را داشتند.

حالا Krafton به مناسبت دستیابی به این موفقیت، جوایز درون بازی متعددی را به کسانی از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ ژانویه (۷ تا ۱۰ بهمن) حداقل یک ساعت را صرف تجربه بازی پابجی کنند، اهدا می‌کند. علاوه‌براین کسانی‌که از الان تا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به بازی وارد شوند، اسکین Orbital Vanguard را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

PUBG قبل از تبدیل شدن به یک بازی رایگان، بیش از ۷۵ میلیون نسخه را در سراسر جهان به فروش رسانده بود. نسخه موبایل این بازی همچنان یک بازی پولی محسوب می‌شود و با معرفی بازی‌های جدید New State Mobile و اسپین‌آف The Callisto Protocol از سازندگان Dead Space و Call of Duty، دنیای پابجی گسترش پیدا می‌کند.

رایگان شدن بازی PUBG

سازندگان PUBG در مراسم گیم اواردز 2021 اعلام کرده بودند که قصد دارند با عرضه‌ی رایگان PUBG، موفقیت مالی عظیم این بازی را بزرگ‌تر از قبل کنند. البته که در جهان امروز، پابجی دیگر به اندازه‌ی چند سال قبل بی‌رقیب نیست و باید مقابل Call of Duty: Warzone و فورتنایت بایستد. هرچند اگر به‌دنبال دسترسی به موارد بیشتر هستید، باید پس از دانلود نسخه‌ی رایگان پابجی سراغ پرداخت ۱۲.۹۹ دلار هم بروید. این خرید ۱۲.۹۹ دلاری با نام Battlegrounds Plus در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد و به شما اجازه‌ی تجربه‌ی مسابقات شخصی‌سازی‌شده و آیتم‌های ویژه را می‌دهد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده