نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲

پشتیبانی استیم دک از بازی های دارای سیستم ضد تقلب EAC

شرکت ولو گزارش داد که استیم دک اکنون توانایی پشتیبانی از آن دسته بازی‌های استیم را دارد که از نرم‌افزار Easy Anti-Cheat استفاده می‌کنند.

شرکت Valve در جریان آخرین گزارش خود اعلام کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات عرضه، استیم دک هنوز طبق برنامه در فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ میلادی (بازه‌ی زمانی ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند ۱۴۰۰) در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در میان تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت ولو اعلام کرد که پلتفرم جدید آن‌ها توانایی پشتیبانی از بازی‌هایی را دارد که از نرم‌افزار Easy Anti-Cheat استفاده می‌کنند.

سیستم ضد تقلب EAC نرم‌افزار محبوبی است که در بسیاری از بازی‌های تماما آنلاین و بازی‌های دارای بخش آنلاین یا چندنفره استفاده می‌شود تا از تقلب یا استفاده‌ی کاربرها از مادهایی که باعث برتری آن‌ها نسبت‌به دیگران می‌شود، جلوگیری کند. شرکت ولو در گزارش اخیر خود بیان می‌کند که اکنون افزودن پشتیبانی Steam Deck از بازی‌های دارای سیستم ضد تقلب Easy Anti-Cheat به فرآیندی ساده تبدیل شده است.

استیم دک از بازی‌های دارای سیستم ضد تقلب BattlEye نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که بیشتر بازی‌های اجراکننده‌ی نرم‌افزار ضد تقلب با این پلتفرم سازگار باشند. شرکت ولو در این‌باره اظهار داشت: «در چند ماه گذشته تیم ما با همکاری شرکت اپیک روی پشتیبانی از سیستم Easy Anti-Cheat + Proton کار کرده است. خوشحالیم که اعلام می‌کنیم افزودن قابلیت پشتیبانی استیم دک از بازی‌های موجودِ دارای سیستم ضد تقلب EAC اکنون به فرآیندی ساده بدل شده است و نیازی به به‌روزرسانی فایل‌های دودویی بازی، نسخه‌های SDK یا ادغام EOS ندارد».

کنسول استیم دک Steam Deck ساخت والو

مدتی قبل شرکت ولو از فهرست بازی‌های کاملا بهینه‌سازی‌شده برای استیم دک رونمایی کرد که در میان آن‌ها نام آثاری نظیر بازی Portal 2، بازی Psychonauts 2، بازی Sekiro: Shadows Die Twice – GOTY Edition، بازی Dark Souls 3، بازی Total War: Warhammer 3، بازی Death Stranding و بازی Mad Max به چشم می‌خوردند. البته استیم دک فعلا از پنج بازی از جمله Persona 4 پشتیبانی نمی‌کند. هرچند شرکت ولو در نظر دارد تا بازی مورد بحث را برای پلتفرم جدید خود بهینه کند.

در اواخر تیرماه شرکت ولو Steam Deck را به‌عنوان «یک کامپیوتر گیمینگ قابل حمل قدرتمند و همه‌کاره» معرفی کرد که توانایی اجرای آخرین بازی‌های AAA را دارد. استیم دک از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل SteamOS بهره می‌برد که برپایه‌ی لینوکس توسعه داده شده است و امکان دسترسی به آرشیو بازی‌های استیم و تمام قابلیت‌های این پلتفرم را برای کاربرها فراهم می‌کند. البته شرکت Valve از استیم دک به‌عنوان یک پی‌سی تمام عیار یاد می‌کند که به کاربرها اجازه‌ی نصب نرم‌افزار‌ها و سیستم‌عامل‌ها و اتصال دستگاه‌های مختلف را می‌دهد.

استیم دک در ابتدا برای عرضه در دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی در نظر گرفته شده بود. اما کمبود قطعات باعث شد که شرکت ولو عرضه‌ی این کامپیوتر قابل حمل را دو ماه عقب بیندازد. Steam Deck در فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ راهی بازار خواهد شد. استیم دک دارای سه مدل مختلف با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت است: مدل ۶۴ گیگابایتی با هارد درایو eMMC با قیمت ۳۹۹ دلار، مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۵۲۹ دلار و مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت با قیمت ۶۴۹ دلار. شرکت ولو تمایلی به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری برای پلتفرم جدید خود ندارد. اما از قرار معلوم تمرکز خود را روی تولید آثاری معطوف کرده است که با ویژگی‌های این دستگاه سازگار باشند.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده