// یکشنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۶

امکان تجربه بازی های اندروید روی ویندوز با اپ جدید گوگل

گوگل اپ Google Play Games را در چند کشور عرضه کرده است و با آن قصد دارد بازی های اندروید را به‌‌صورت رسمی به ویندوز بیاورد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، گوگل در حال آزمایش یک اپلیکیشن ویندوزی جدید به‌نام Google Play Games است که کاربران پی سی ازطریق آن می‌توانند بازی‌های پلتفرم اندروید را به‌راحتی تجربه کنند. گوگل پلی گیمز در حال حاضر در کشورهای کره‌جنوبی، تایوان و منطقه‌ی هنگ‌کنگ به‌صورت نسخه‌ی بتا منتشر شده است و گوگل برنامه دارد تعداد کشورهایی را که به این اپ دسترسی دارند، به‌‌زودی افزایش دهند. همچنین به‌نظر می‌رسد که این اپلیکیشن تا پایان سال ۲۰۲۲ در بیشتر مناطق دنیا در دسترس قرار می‌گیرد.

در صورت تمایل می‌توانید ازطریق وب‌سایت پلی استور، در Waitlist اپلیکیشن Google Play Games ثب‌نام کنید تا به محض موجود شدن آن در منطقه‌ی جغرافیایی‌تان ، جزو اولین نفرهایی باشید که دانلودش می‌کنید. گفتنی است که کاربران پیش از این برای اجرای بازی‌ها یا برنامه‌های اندروید روی ویندوز چند گزینه در اختیار داشتند که البته هیچ‌یک به‌صورت رسمی از طرف گوگل ارائه نشده بود؛ ازطریق اپ Your Phone مایکروسافت، نرم‌افزار‌های امولاتور مانند BlueStacks یا استفاده از ساب‌سیستم ویندوز برای اندورید که از فروشگاه آمازون قابل دریافت است.

کاربران پس از ورود به Google Play Games قادر خواهند بود بازی‌های اندرویدی خود را روی کامپیوتر هماهنگ‌سازی (Sync) کنند و دست به تجربه‌ی آن‌ها روی هر دستگاهی بزنند که سیستم‌عامل ویندوز روی آن اجرا می‌شود. نکته‌ی جالب این‌جا است که میزان پیشرفت بازیکنان نیز با سینک‌کردن به نسخه‌ی ویندوزی بازی منتقل می‌شود و درواقع می‌توان بازی را از جایی که روی گوشی اندرویدی خود سیو کرده‌ایم، ادامه دهیم.

بازی‌های اندروید

برخلاف ساب‌سیستم ویندوز برای اندروید که تنها روی ویندوز 11 در دسترس است، Google Play Games با هر دستگاهی که نسخه‌ی 2004 ویندوز 10 به بعد روی آن اجرا می‌شود، سازگار خواهد بود. البته برای استفاده از اپلیکیشن جدید گوگل محدودیت‌هایی هم وجود دارند. مواردی که گوگل پلی گیمز از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند عبارت‌اند از سیستم‌های AMD با کمتر از ۱ گیگابایت VRAM و لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad لنوو. علاوه‌براین، برای اجرای Google Play Games روی ویندوز، کاربر باید حداقل سیستم موردنیاز آن را داشته باشد که به شرح زیر است:

  • ویندوز 10 (نسخه‌ی 2004 به بالا)
  • داشتن حافظه‌ی SSD
  • ۲۰ گیگابایت فضای خالی برای ذخیره‌سازی
  • کارت گرافیک مخصوص گیمینگ (برای مشاهده‌ی کارت‌های پشتیبانی‌شده به وب‌سایت گوگل مراجعه کنید)
  • پردازنده‌ای دارای ۸ هسته‌ی منطقی
  • استفاده از اکانت ادمین ویندوز
  • Hardware Virtualization باید فعال شده باشد
  • خود دستگاه و پیکربندی آن باید با اپ سازگار باشد

به‌نظر می‌رسد اگر Google Play Games می‌خواهد به محبوبیت بالایی درمیان کاربران کامپیوتر دست پیدا کند، سازندگان بازی‌های اندروید باید بازی‌های فعلی خود را با موس و کیبورد هماهنگ کنند یا از این پس در جریان توسعه‌‌ی بازی‌ها به فکر سازگار کردن آن‌ها با پی سی باشند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Google Play Games چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده