// شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴

فروش پلی استیشن 5 در سال ۲۰۲۲ احتمالا دو برابر Xbox Series X/S خواهد بود

پیرس هاردینگ، تحلیل‌گر Ampere اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ فروش پلی استیشن 5 دو برابر ایکس باکس سری ایکس/اس خواهد بود.

در هر نسل از کنسول‌های بازی شاهد پیش‌بینی‌های مختلفی از سوی تحلیل‌گرها هستیم که هرکدام به‌نحوی فروش کنسول‌ها در هر سال میلادی را پیش‌بینی می‌کنند. ازاین‌رو پیرس هاردینگ، تحلیل‌گر تیم تحقیقاتی معروف امپر به‌تازگی پیش‌بینی خود از فروش پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس را منتشر کرده است.

او بر این عقیده است که طی سال ۲۰۲۲ میلادی، فروش پلی استیشن 5 سونی دو برابر فروش ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس مایکروسافت خواهد بود. تحلیل‌گر Ampere پیش‌بینی کرد که پلی استیشن 5 در سال جاری میلادی، ۱۸ میلیون فروش کنسول و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در سال جاری میلادی، ۹ میلیون فروش کنسول خواهد داشت. وی در این‌باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد که مشکلات در دسترس نبودن کنسول PS5 و پلتفرم‌های نسل ۹ ایکس باکس به مرور زمان حل خواهند شد و پیش‌بینی ما این است که سونی نسبت به مایکروسافت دو برابر فروش بیشتر داشته باشد».

وی در ادامه صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرد که با این تفاسیر، نینتندو سوییچ با فروش ۲۱ میلیون دستگاه، برنده‌ی رقابت در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. پیرس هاردینگ در این‌باره افزود: «اما پرفروش‌ترین کنسول در سال ۲۰۲۲، نینتندو سوییچ با فروش ۲۱ میلیون دستگاه خواهد بود و این مورد به‌خاطر درخواست‌های کاربران برای مدل OLED کنسول نینتندو سوییچ است».

پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ

ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس تا پایان سال ۲۰۲۱ سریع‌ترین فروش را در میان کنسول‌های پلتفرم ایکس باکس به خود اختصاص داد. فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، در صحبت‌های خود با نیویورک تایمز به این مورد اشاره کرده بود که کمبود کنسول‌های ایکس باکس به‌خاطر تولید کمتر کنسول‌ها نیست، بلکه به‌خاطر افزایش تقاضا از زمان همه‌گیری ویروس کرونا است. براساس تخمین‌ها از زمان عرضه تا امروز، در مجموع بیشتر از ۱۲ میلیون ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه شده‌اند.

سونی در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ گفت که PS5 سریع‌ترین فروش در میان تمامی کنسول‌های سونی را به‌خود اختصاص داده است. چند روز دیگر شرکت Sony به شکل رسمی اعلام می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۱ موفق به فروش چند میلیون کنسول PS5 شده است. چند ماه قبل سونی اعلام کرد که برنامه دارد تا فروش پلی استیشن 5 در سال مالی آینده (از آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳) را به ۲۲.۶ میلیون کنسول برساند. اگر این اتفاق رخ دهد، رکورد فروش کنسول پلی استیشن در یک سال مالی شکسته خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده