نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۲

تولید اندک PS4 در سال ۲۰۲۲ تاثیری روی عرضه پلی استیشن 5 سونی ندارد

سونی با رد شایعات اعلام کرد که تولید اندک PS4 در سال ۲۰۲۲ اصلا تمرکز این شرکت روی ساخت و عرضه‌ی حداکثری پلی استیشن 5 را کاهش نمی‌دهد.

براساس اخبار بازی و در پی نشر یک بیانیه‌ی جدید توسط سونی به‌وبسایت NLab، مشخص شد که تولید یک میلیون پلی استیشن 4 طی سال ۲۰۲۲ میلادی ربطی به تلاش شرکت برای تولید و عرضه‌ی پلی استیشن 5 برای پاسخ دادن به تقاضای فراوان بازار ندارد. سونی در حقیقت گزارش منتشرشده توسط بلومبرگ را رد کرد و گفت که هرگز برنامه‌ای برای متوقف کردن دائمی و کامل تولید کنسول‌های پلی استیشن 4 در پایان سال ۲۰۲۱ نداشته است.

رسانه‌ی بلومبرگ چند روز قبل ادعا کرد که سونی برای رفع کمبود پلی استیشن 5 در بازار، در سال ۲۰۲۲ نزدیک به یک میلیون PS4 را تولید می‌کند. البته در زمان انتشار شایعات هم خیلی‌ها می‌گفتند که یک میلیون پلی استیشن 4 به مراتب کمتر از تعداد PS4 تولیدشده در هرکدام از سال‌های قبلی ساخت این کنسول است. در نتیجه تولید اندک PS4 در سال ۲۰۲۲ بیشتر از آن که یک اتفاق عجیب به نظر برسد، برای خیلی‌ها شبیه روند عادی کاهش تولید یک کنسول با گذر زمان تا از راه رسیدن سال توقف کامل تولید آن بود.

درحالی‌که شایعات قصد تاکید روی اجبار سونی به گرفتن چنین تصمیمی برای پاسخ دادن به تمایل بسیار زیاد مردم به خرید پلی استیشن 5 را داشتند، شرکت ژاپنی تاکید کرد که تولید یک میلیون PS4 در سال هم‌سو با برنامه‌های همیشگی SIE است. در حقیقت سونی خاطرنشان کرد که در نسل‌های قبل نیز چنین روالی را دنبال کرد؛ روندی به‌دنبال آن، همیشه تولید کنسول‌های نسل قبل درکنار کنسول‌های جدید تا مدتی ادامه داشته است. شرکت سونی به وبسایت NLab گفت که همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها برای تولید و فروش اندک کنسول PS4 درکنار عرضه‌ی پلی استیشن 5 از قبل انجام شده بودند؛ نه اینکه تولید یک میلیون PS4 در سال ۲۰۲۲، واکنشی به سختی تولید کنسول‌های نسل ۹ باتوجه‌به کمبود چیپ‌ها باشد.


منبع Yahoo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده