نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷

علاقه بابی کوتیک به احیای بازی های کلاسیک اکتیویژن توسط مایکروسافت

مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزارد از علاقه‌ی خود به زنده شدن مجموعه‌هایی همچون Guitar Hero و Skylanders توسط مایکروسافت صحبت کرده است.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، بابی کوتیک سراغ صحبت راجع به علاقه‌ی خود برای احیای مجموعه‌های کلاسیک اکتیویژن مثل سری گیتار هیرو و Skylanders به‌دست مایکروسافت رفت. مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزارد در تازه‌ترین مصاحبه با رسانه VentureBeat از اشتیاق‌ خود برای دیدن احیای مجموعه‌های بازنشست‌شده‌ی اکتیویژن به‌دست مایکروسافت و فیل اسپنسر گفت. کوتیک در این مصاحبه و پیرامون مسئله‌ی ذکرشده چنین می‌گوید:

«فیل (مدیر بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت) و من شروع کردیم به ایده‌پردازی درباره‌ی آینده. من به شما سه تا از این ایده‌ها را می‌گویم که واقعا جذاب هستند. زمانی بود که می‌خواستم سری بازی Guitar Hero را ادامه بدهم. اما خب نمی‌خواستم که تیم‌هایی را به‌بخش‌های تولید، بخش تحقیقات و موارد بیشتر اضافه کنم و بارها پیش آمد که با کمبود منابع روبه‌رو می‌شدیم. ما واقعا توانایی انجام آن کار را نداشتیم و البته که من ایده‌ای بسیار جذاب برای دنبال کردن مجموعه‌ی گیتار هیرو داشتم. اما خب درنهایت متوجه شدم که منابع لازم برای ساخت بازی را نداریم».

والپیپر بازی Guitar Hero (گیتار هیرو)

کوتیک در ادامه سراغ مجموعه‌ی اسکای‌لندرز (Skylanders) می‌رود و پیرامون احیای آن، چنین می‌گوید: «بازی Skylanders نیز یکی از همین آثار است. یکی از بزرگ‌ترین ناامیدی‌های دوران حرفه‌ای من این بود که اشخاص دیگر آمدند و با ساخت محصولات بسیار بد با محوریت این مجموعه و صدالبته قرار دادن این بازی‌های بد در بازار، به‌نوعی تمامی احتمالات موجود برای موفقیت اسکای‌لندرز را خراب کردند. بازی Skylanders نیز همان چالش‌های ساخت دنباله‌ی گیتار هیرو را برای ما ایجاد کرد و کاری از دستمان برنمی‌آمد. اما مایکروسافت می‌تواند از پس این چالش‌ها بربیاید.

لابه‌لای این صحبت‌ها من به‌ناراحتی‌ام پیرامون افت کردن پتانسیل قسمت‌های جدید سری بازی Candy Crush در بهره‌برداری از مولفه‌های اجتماعی این اثر اشاره کردم. من واقعا دوست دارم تجربه‌ای از کندی کراش به‌گیمرها ارائه شود که در آن‌ها بازیکنان بتوانند به‌شکل مستقیم با یکدیگر رقابت کنند و در این رقابت بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. مثلا بتوانند از راه تماس صوتی یا تصویری باهم ارتباط بگیرند. کندی کراش بیشتر یک بازی اجتماعی است و در رقابت بازیکنان ریشه دارد. موقعیت‌ها و پتانسیل‌هایی به‌شدت بالا این بازی را محاصره کرده‌اند که ما نمی‌توانیم از پس شکوفا کردن آن‌ها بربیاییم، اما مایکروسافت می‌تواند. آن‌ها منابع کافی برای انجام یک کار متفاوت را دارند».

به شکل رسمی می‌دانیم که بابی کوتیک تا زمان تکمیل پروسه‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، مدیرعامل این شرکت خواهد بود. البته منابع رسانه‌ی وال استریت ژورنال می‌گویند که پس از رسمی شدن قرارداد پیوستن اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت، او از شرکت جدا خواهد شد.

نظرتان چیست؟ دوست دارید کدام یک از بازی‌های قدیمی اکتیویژن به‌دست مایکروسافت احیا شود؟ دیدگاه خود را برای زومجی بنویسید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده