// جمعه, ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۳

ابراز نگرانی برخی از کارکنان اکتیویژن بلیزارد از خریداری شرکت توسط مایکروسافت

بعضی از کارکنان اکتیویژن بلیزارد از احتمال شنیده نشدن صدای اعتراض آن‌ها در میان اخبار مربوط‌به خریداری این شرکت توسط مایکروسافت، ابراز نگرانی کردند.

پس از انتشار اخبار خریداری شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، کارمندهای استودیوهای این شرکت شروع به بحث در مورد پیامدهای خرید در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند. اکتیویژن بلیزارد از ماه ژوئیه یعنی زمان انتشار نخستین اخبار در مورد پرونده‌های شکایت علیه این شرکت به اتهام موارد متعددی از بدرفتاری با کارکنان همچون تبعیض جنسی در محیط کار، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بسیاری از کارمندهای اکتیویژن بلیزارد چند روز قبل از خواب بیدار شدند و فهمیدند که مایکروسافت پروسه‌ی خرید این شرکت را آغاز کرده است. پس بسیاری از آن‌ها اکنون در حال گفت‌وگو راجع به خرید و تاثیرات آن روی کارمندها هستند. بسیاری از کارمندها توضیح دادند که اگر مایکروسافت به آن‌ها اجازه‌ی ایجاد اتحادیه را بدهد، با خرید مشکلی ندارند. برخی دیگر خواستار برکناری فوری بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد شده‌اند؛ شخصی که به‌صورت رسمی اعلام شد حداقل تا پایان پروسه‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، در جایگاه خود خواهد ماند.

خریداری اکتیویژن بلیزارد طی یک شب اتفاق نمی‌افتد. بسته شدن قرارداد ممکن است بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ میلادی این خرید نهایی شود. به احتمال زیاد مایکروسافت تا زمانی‌که خرید کامل نشود، نمی‌تواند در مورد سلسله مراتب شرکتی اکتیویژن بلیزارد کاری انجام دهد. اما بسیاری از کارمندان همچنان از برکنار نشدن بابی کوتیک عصبانی هستند.

تعدادی از کارمندان شرکت نگران آینده‌ی شغلی خود شده‌اند. باتوجه‌به مبارزات کارکنان دربرابر فرهنگ کاری ناسالم اکتیویژن بلیزارد، این افراد نگران هستند که صدای آن‌ها با خریداری شدن شرکت خفه شود و تلاش‌های آن‌ها راه به جایی نبرد. یکی از کارکنان در توییتر خود نوشته است: «ما از زمان شروع اعتصاب، هیچ تماسی از سوی مقام‌های رده‌بالا شرکت نداشته‌ایم. بنابراین اکنون نمی‌دانیم که آیا دلیل عدم برقراری ارتباط آن‌ها با ما این است که مشغول مذاکره با افراد دیگر شده‌اند یا اینکه فکر می‌کنند حالا باتوجه‌به خرید، ما دیگر مشکل افراد دیگری هستیم. [شاید هم] تعداد ما انقدر کم است که [اعتصاب‌مان] ارزش توجه کردن ندارد».

باتوجه‌به اینکه انتظار می‌رود خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در اواسط سال ۲۰۲۳ کامل شود، کارمندان شرکت در بلاتکلیفی گیر کرده‌اند. بسیاری نگران هستند که اوضاع بدتر شود و همچنین با این ایده که ممکن است شرایط هرگز بهتر نشود هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند.


منبع Dot Esports
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده