نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۲

فیل اسپنسر: ما می‌خواهیم Call of Duty را روی کنسول های پلی استیشن نگه داریم

فیل اسپنسر با یک توییت گفت که به تمام قراردادهای موجود بین سونی و اکتیویژن بلیزارد احترام خواهد گذاشت.

در جریان آخرین اخبار بازی، دقایقی پیش فیل اسپنسر در یک توییت گفت: «این هفته تماس‌های خوبی با رؤسای سونی داشتم. در این تماس‌ها قصدمان برای احترام گذاشتن به همه‌ی توافقات موجود [مابین دو شرکت] پس از خریداری اکتیویژن بلیزارد و تمایل‌مان به نگه داشتن Call of Duty روی پلی استیشن را تایید کردم. سونی یک بخش مهم از صنعت ما است و ما برای رابطه‌ای که [با سونی] داریم، ارزش قائل می‌شویم».

پس از خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، سوالات پرتعدادی راجع به آینده‌ی بازی‌های اکتیویژن روی سایر پلتفرم‌ها مخصوصا پلی استیشن ایجاد شدند. برخی از افراد فکر می‌کنند که حالا سری بازی Call of Duty قرار است به‌صورت کامل و برای همیشه در انحصار کنسول‌های ایکس باکس، کامپیوترهای شخصی و xCloud باشد و بعضی مخاطب‌های دیگر هم پیش‌بینی‌های متفاوتی دارند. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت با این توییت توضیحات بیشتری را در رابطه با مسئله‌ی مورد بحث ارائه کرد.

تصویر کاپیتان پرایس از سری بازی Call of Duty شرکت اکتیویژن کنار لوگوی پلی استیشن سونی

مایکروسافت پس از به‌دست آوردن مالکیت شرکت Bethesda، به قراردادهای امضاشده بین سونی و بتسدا برای عرضه‌ی بازی Ghostwire: Tokyo و بازی Deatloop به‌صورت انحصاری کنسولی زمانی پلی استیشن 5 احترام گذاشت. درکنار عرضه‌ی این دو اثر، همچنان شاهد ادامه‌ی پشتیبانی از بازی The Elder Scrolls Online روی پلتفرم پلی استیشن بودیم. در عین حال می‌دانیم که بازی Starfield، بازی Redfall و بازی The Elder Scrolls 6 برای پلی استیشن عرضه نخواهند شد.

برداشت بسیاری از کاربرها از توییت جدید فیل اسپنسر این است که انتشار سری بازی Call of Duty برای پلتفرم پلی استیشن هرگز متوقف نمی‌شود. البته که اسپنسر در توییت خود توضیح نداد که آیا اشتیاق مایکروسافت برای نگه داشتن Call of Duty روی پلی استیشن صرفا به پشتیبانی از وارزون محدود خواهد شد یا او انتشار تمامی بازی‌های اصلی این مجموعه برای پلی استیشن را تایید کرده است.

سونی چند ساعت قبل در واکنش به خرید شرکت Activision Blizzard توسط مایکروسافت گفت: «ما انتظار داریم مایکروسافت به قراردادها و تعهدات موجود پایبند بماند و خاطرنشان کند که بازی‌های اکتیویژن مولتی‌پلتفرم هستند». اندی رابینسون از VGC گفت که اکتیویژن یک قرارداد طولانی‌مدت با پلی استیشن برای عرضه‌ی محتوای اختصاصی از سری بازی Call of Duty داشته است. پس شاید سونی در بیانیه‌ی کوتاه خود در حال اشاره به همان قرارداد باشد. این جنس از قراردادها می‌توانند یک بازه‌ی زمانی چندساله را پوشش دهند.

نظر شما چیست؟ دیدگاه‌های خود پیرامون صحبت‌های اسپنسر را برای زومجی بنویسید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده