// پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۲

بازی‌های اکتیویژن بلیزارد از پلی استیشن حذف نمی‌شوند

اکتیویژن بلیزارد می‌گوید قصد ندارد بازی‌های فعلی خود را از روی پلتفرم‌های دیگر از جمله پلی استیشن حذف کند.

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، اکتیویژن بلیزارد اعلام کرده است به‌خاطر خریده شدن توسط مایکروسافت، بازی‌های فعلی خود را از کنسول‌های دیگر از جمله پلی استیشن حذف نخواهد کرد. اکتیویژن به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توضیح می‌دهد که این معامله چه تاثیری روی کاربران شرکت‌های اپل، گوگل و سونی خواهد داشت:

«ما پس از معامله به تمام تعهداتی که تاکنون داشته‌ایم، پایبند خواهیم ماند. همان‌طور که مایکروسافت با خرید استودیوی سازنده‌ی ماینکرفت، این بازی را از پلتفرم‌های دیگر حذف نکرد، ما نیز قصد نداریم دست به حذف هیچ محتوایی (و بازی) بزنیم که در حال حاضر روی پلتفرم‌های مختلف وجود دارند.»

چند روز پیش خبر رسید که مایکروسافت با رقم نجومی ۶۸.۷ میلیارد دلار قرار است صاحب اکتیویژن بلیزارد شود که مجموعه بازی‌های محبوبی را مانند کالاف دیوتی، دیابلو، اورواچ، کرش بندیکوت و World of Warcraft می‌سازد. انتظار می‌رود که این معامله در سال مالی ۲۰۲۳ مایکروسافت (ژوئن ۲۰۲۳ یا خرداد-تیر ۱۴۰۲) نهایی شود.

سونی به معامله‌ی اخیر واکنش نشان داده است. یکی از سخن‌گوهای این شرکت در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی وال استریت‌ژورنال گفت که سونی از مایکروسافت انتظار دارد به توافق‌ها و قراردادهای موجود بین طرف‌ها پایبند باشد و همچنان بگذارد بازی‌های اکتیویژن بلیزارد شکل مولتی پلتفرم خود را حفظ کنند.

منبعی ناشناس که به‌نظر می‌رسد با مایکروسافت و ایکس باکس آشنا است، اخیرا ادعا کرد مایکروسافت همچنان قصد دارد برخی از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را برای پلی استیشن عرضه کند. البته خود مایکروسافت نیز با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را به‌صورت کلی تایید کرده است. همچنین گفته شده است که بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد پس از نهایی شدن معامله با مایکروسافت، این شرکت را ترک خواهد کرد.

شما کاربران زومجی در پایان می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده