// پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۵

نهایی شدن معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد در سال مالی ۲۰۲۳

ساتیا نادلا، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت نظر و احساس خود را درباره‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد بیان می‌کند و می‌گوید انتظار دارد این معامله در سال ۲۰۲۳ نهایی شود.

خبر معامله‌ی اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت دو روز پیش به‌صورت رسمی اعلام شد که آن را به گران‌قیمت‌ترین معامله تاریخ صنعت بازی تبدیل می‌کند. ساتیا نادلا، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت در همین راستا در کنفرانسی ویدیویی که برای سهام‌داران ترتیب داده شده بود، نظر خود را درباره‌ی این خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری بیان کرده است. او در ابتدا از احساس خود درباره‌‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی در سال جاری و سال‌های آینده می‌گوید و توضیح می‌دهد که ایکس باکس چگونه می‌خواهد جهان متاورسی خود را خلق کند.

نادلا می‌گوید: «آن نسخه‌ای از متاورس که درنظر داریم قرار نیست محدود به یک دنیای متمرکز باشد و فکر می‌کنم نباید هم این‌طور باشد. ما باید از تعداد زیادی پلتفرم متاورس و همچنین اکوسیستمی متشکل از محتوا و اپلیکیشن‌های متنوع و راه‌های دادوستد پشتیبانی کنیم.» رئیس مایکروسافت معتقد است که خرید اکتیویژن بلیزارد علاوه‌براینکه فرصت فوق‌العاده‌ای برای ساخت جامعه‌ای برتر برای گیمرها است، می‌تواند بسیار به نفع سهام‌داران مایکروسافت باشد. او اشاره می‌کند که با این خرید، حضور مایکروسافت در بخش موبایل گیمینگ افزایش پیدا می‌کند؛ بخشی که به‌گفته‌ی نادلا، بزرگ‌ترین سهم را بین پلتفرم‌های مختلف بازی در اختیار دارد.

بالاترین مقام اجرایی مایکروسافت دراین‌باره می‌گوید استودیوی King، زیرمجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد و سازنده‌ی مجموعه‌ بازی Candy Crush یکی از استودیوهای پیشرو و موفق در زمینه‌ی ساخت بازی‌های موبایلی است. علاوه‌براین، مایکروسافت قصد دارد بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را در دسترس مشترکین گیم پس روی ایکس باکس، پی سی و موبایل (ازطریق کلاود گیمینگ) قرار دهد. این بازی‌ها فقط آثار جدید اکتیویژن بلیزارد را شامل نمی‌شوند و مایکروسافت درصدد است هرتعداد بازی قدیمی این شرکت را که امکان دارد، به سرویس اشتراکی گیم خود اضافه کند.

تلفیق استودیوهای اکتیویژن بلیزارد با استودیوهای ایکس باکس و بتسدا

نادلا کمی هم درباره‌ی فرهنگ سازمانی صحبت می‌کند و می‌گوید این موضوع برای آن‌ها در اولویت بالایی قرار دارد؛ اینکه مایکروسافت از محیط کاری که همه فارغ از پس‌زمینه‌ی فرهنگی، جنسیتی و نژادی در آن برابر باشند و احساس امنیت شغلی کنند، حمایت می‌کند و خود را به گسترش آن متعهد می‌داند. او البته اشاره می‌کند که این فرهنگ فقط برای کارمندان مایکروسافت نیست و برای جامعه‌ی بازیکنان نیز باید رعایت شود. مدیر مایکروسافت در این خصوص توضیح می‌دهد:

«ما خود را متعهد می‌دانیم که هوای بازیکنان را داشته باشیم و به کارمندان‌مان فرصت دهیم در محیطی امن و بدون تبعیض، کاری را که دوست دارند انجام دهند و استعدادهای خود را شکوفا کنند؛ محیطی که همه می‌توانند در آن نقشی برعهده داشته باشند. تنها درصورتی می‌توان گفت خریداری اکتیویژن بلیزارد اقدامی موفقیت‌آمیز بوده است که بتوان به چنین فرهنگ سازمانی پایبند بود.»

نادلا سپس کمی درباره‌ی جزئیات خرید اخیر حرف می‌زند و می‌گوید انتظار می‌رود معامله‌ی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد در سال مالی ۲۰۲۳ نهایی شود. پس از قطعی شدن معامله‌ی مذکور، اکتیویژن بلیزارد به‌‌‌‌صورت رسمی به یکی از زیرمجموعه‌های ایکس باکس تبدیل می‌شود و زیر نظر فیل اسپنسر فعالیت خواهد کرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌‌ی سخنان ساتیا نادلا چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده