// پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۹

سونی: براساس تعهدات، انتظار مولتی پلتفرم ماندن بازی های اکتیویژن را داریم

سونی به‌تازگی اعلام کرد که باوجود خریداری شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، براساس تعهد قراردادی انتظار مولتی‌پلتفرم ماندن بازی‌ها را دارد.

پلی استیشن انتظار دارد که بازی‌های اکتیویژن مولتی‌پلتفرم بمانند. خریداری شدن بلیزارد اکتیویژن توسط مایکروسافت را می‌توان یک خبر بسیار بزرگ دانست که واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشت. عده‌ای بر این عقیده هستند که از این پس شاهد انحصاری شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد برای ایکس باکس خواهیم بود و ازطرفی دیگر، عده‌ای هم همچنان معتقد هستند که بازی‌ها مولتی پلتفرم باقی خواهند ماند و صرفا از روز عرضه، روی گیم پس قرار خواهند داشت.

دراین‌میان سونی برای اولین‌بار به خریدهای مایکروسافت واکنش نشان داد و به شکل رسمی اعلام کرد که انتظار دارد بازی‌های اکتیویژن همچنان مولتی‌پلتفرم باقی بمانند. سخن‌گوی سونی دراین‌باره می‌گوید: «ما انتظار داریم مایکروسافت به قراردادها و تعهدات موجود پایبند بماند و خاطرنشان کند که بازی‌های اکتیویژن مولتی‌پلتفرم هستند». همه می‌دانند که تابه‌امروز بعضی از بازی‌های اکتویویژن نظیر سری کالاف دیوتی روی پلتفرم پلی استیشن عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش گذاشته‌اند.

لوگوی Activision Blizzard روی نمایشگر بزرگ

براساس گزارش جدید NPD، بازی Call of Duty: Vanguard و Call of Duty: Black Ops Cold War به‌ترتیب اولین و سومین بازی‌های پرفروش اخیر در آمریکا روی پلی استیشن بوده‌اند. بااین‌حال باتوجه‌به خرید مایکروسافت، آینده این سری روی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 نامعلوم است. ازطرفی دیگر باتوجه‌به قراردادهای میان اکتیویژن و سونی برای کالاف دیوتی، شاهد موافقت طولانی‌مدت آن‌ها برای عرضه محتویات انحصاری Call of Duty برای کاربران پلی استیشن هستیم و احتمال می‌رود صحبت‌های سونی، حول این موضوع بوده باشد.

اگر به گذشته و خریداری شدن بتسدا نگاه کنیم، مایکروسافت به تعهد میان سونی و بتسدا برای انحصاری زمانی بودن بازی‌های Deathloop و Ghostwire Tokyo پایبند ماند و احتمال می‌رود شرایط مشابهی را دراینجا شاهد باشیم. جدا از تمامی این موارد ذکر شده، گزارش‌هایی از سوی رسانی بلومبرگ منتشر شده بود که نشان می‌داد مایکروسافت برنامه دارد تا بعضی از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را برای کاربران پلی استیشن هم در دسترس قرار دهد.

صحبت‌های فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت هم اعلام کرد: «من به همه کاربران پلی استیشن که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را تجربه می‌کنند، می‌خواهم بگویم که نیت ما این نیست که جامعه‌ی کاربری را از آن پلتفرم بیرون بکشیم و به این موضوع پایبند هستیم».

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که مایکروسافت چه برنامه‌هایی را درنظر گرفته است. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده