نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۱

پیشتازی نینتندو سوییچ و Call of Duty در آمریکا طی ماه دسامبر سال ۲۰۲۱

تازه‌ترین گزارش منتشر شده سازمان NPD از پیشتازی بازی CoD: Vanguard و کنسول نینتندو سوییچ در بازار نرم‌افزار و سخت‌افزار ماه دسامبر کشور آمریکا خبر می‌دهد.

در جریان آخرین اخبار بازی و طبق تازه‌ترین گزارش‌ منتشرشده از سازمان NPD،‌ آمار فروش سخت‌افزار و نرم‌افزارِ ماه دسامبر در کشور آمریکا از نشان می‌دهد بازی Call of Duty: Vanguard و کنسول نینتندو سوییچ فروش قابل توجهی را تجربه کردند. البته این گزارش با نمایش مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار به‌افت یک درصدی خرج کلی مردم آمریکا برای بازی‌های ویدیویی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته اشاره می‌کند.

این درحالی است که فروش سخت‌افزار با افت سه درصدی نسبت‌به دسامبر سال گذشته، عدد ۱.۳ میلیارد دلار را نمایش می‌دهد. نینتندو در ماه دسامبر و در کشور آمریکا با فروش بیشترین تعداد ممکن از کنسول نینتندو سوییچ توانست عنوان پرفروش‌ترین سخت‌افزار ماه را از آن خود بکند؛ این درحالی است که از نظر سود تجاری و فروش دلاری، آمار و ارقام ثبت‌شده از فروش نینتندو سوییچ و پلی استیشن 5 در ماه دسامبر در ایالات متحده تقریبا با هم برابر هستند.

آمار فروش بازی‌ها در ماه دسامبر در آمریکا به‌گزارش NPD

گزارش سازمان NPD در بخش نرم‌افزار از رشد فروش اشتراک‌های گیم-محور (اشتراک‌های بازی برای پی سی، کنسول‌ها و موبایل) و خریدهای درون‌برنامه‌ای خبر می‌دهد. درحالی که مردم آمریکا طی سال ۲۰۲۱ برای خرید محتوای ویدیوگیمی چیزی حدود ۵.۶ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند، گزارش NPD به‌افت فروش بازی‌ها نسبت به دسامبر سال ۲۰۲۰ اشاره می‌کند. بازی Call of Duty: Vanguard پرفروش‌ترین بازی ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ در آمریکا بود. در رده‌ی دوم هیلو اینفینیت قرار گرفته است که با در دست داشتن رکورد فروش روی پلتفرم‌های ایکس باکس و پی سی، عملکرد تجاری بسیار خوبی را برای شرکت 343 اینداستریز و شرکت مایکروسافت رقم زده است.

طبق آمار NPD دنبال‌کنندگان پلتفرم موبایل در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ در کشور آمریکا چیزی بالغ بر ۲ میلیارد دلار را در اپ استور و گوگل‌پلی برای خرید بازی‌های موبایلی خرج کرده‌اند. این برای دهمین ماه پیاپی است که چنین مبلغی در استورهای نام‌برده صرف خرید بازی‌های موبایل می‌شود.

گزارش NPD در بخش فروش لوازم جانبی با نمایش عدد ۴۹۳ میلیون دلار از افت ۹ درصدی فروش این لوازم در سال ۲۰۲۱ نسبت به آمار ثبت‌شده در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. کنترلرهای The Xbox Elite Series 2 در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ در کشور آمریکا پرفروش‌ترین لوازم جاننی ماه لقب گرفتند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده