// چهار شنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶

تلاش سازنده دد سلز برای افزودن گزینه های Accessibility به بازی

باتوجه‌به پرسش‌های سازنده‌ی Dead Cells از مخاطب‌های بازی احتمالا در آینده شاهد افزوده شدن گزینه‌های Accessibility به آن خواهیم بود.

دد سلز توانست توجه بسیاری از طرفدارهای بازی‌های روگ‌لایت و مترویدوینیا را به خوبی جلب کند و حالا افراد زیادی را می‌بینیم به سازنده‌ی آن یعنی استودیو Motion Twin احترام می‌گذارند. براساس جدیدترین اخبار بازی، سازندگان می‌خواهند با افزودن امکانات مربوط‌به Accessibility (در دسترس بودن بیشتر ویدیوگیم برای بازیکنان محترم دارای شرایط جسمی یا ذهنی خاص) با تعداد بیشتری از مخاطب‌ها ارتباط بگیرند.

تیم سازنده در استیم از جامعه‌ی طرفدارهای بازی Dead Cells پرسید که چگونه میزان در دسترس بودن این محصول را افزایش دهد؟ سازندگان با افزودن چه مواردی به دد سلز باعث می‌شوند که افراد بیشتری بتوانند لذت بیشتری از تجربه‌ی بازی ببرند؟ این افراد تاکنون به گزینه‌هایی همچون امکان تغییر سایز نوشته‌ها، تغییر رنگ متن، تنظیمات مربوط‌به کور رنگی بعضی از گیمرهای محترم و فعال‌سازی ضربه‌ی خودکار اشاره کرده‌اند. همان‌گونه که در آثاری مانند بازی Celeste دیده‌ایم، وجود گزینه‌های Accessibility مناسب می‌تواند انسان‌های بیشتری را با ویدیوگیم‌های لایق تجربه همراه کند.

برخی از طرفدارها حتی به امکان وجود چک‌پوینت‌ها در دد سلز اشاره کردند. البته که همیشه برخی از پیشنهادهای مربوط‌به Accessibility با مخالفت بعضی از بازیکن‌ها نیز روبه‌رو می‌شوند. برای نمونه عده‌ای می‌گویند که وجود چک‌پوینت در بازی روگ‌لایت حتی به خاطر Accessibility هم قابل قبول نیست و به کل تجربه آسیب می‌زند. در هر حالت این بازی به خاطر مبارزات رضایت‌بخش و مکانیک‌های پیشرفت جالب خود مورد ستایش قرار گرفته است و مدتی قبل به بیشتر از ۶ میلیون نسخه فروش رسید. حالا باید صبر کرد و دید که در صورت از راه رسیدن گزینه‌های Accessibility چند گیمر می‌توانند برای نخستین بار از بازی Dead Cells لذت ببرند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده